Jde o unikátní projekt v celoevropském měřítku. Tato efektivní a jednoduchá služba urychlí odstranění následků nehod a zprovoznění pozemní komunikace, čímž umožní předcházet vzniku dalších dopravních nehod. Zároveň ochrání řidiče před zbytečnými náklady za odtah nebo zprovoznění vozidla společností, jejíž služby nemá motorista předplacené u pojišťovny. Význam linky 1224 motoristé ocení hned o prázdninách, kdy pravidelně roste počet nehod, a tedy i situací, kdy motoristé asistenci potřebují.
„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo. Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.
Klienti, kteří vytočí číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci tří call center asistenčních společností, které jsou členy ČAAS. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si to nepamatují, operátor to snadno ověří podle SPZ jejich auta. Poté je přepojí na smluvní asistenční společnost, která na místo okamžitě vyšle vůz a zařídí opravu nebo odtažení do seriózního servisu.
Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ říká prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) Petr Bold. Smluvní asistenční společnosti pojišťoven nicméně pro řidiče nezajišťují pouze odtah vozidla. Služeb, které mohou řidiči využívat, je víc: „K poruchám vozidel vyjíždí naše asistenční a odtahové vozy dokonce dvakrát častěji než k dopravním nehodám. Ne vždy je ale nutný odtah, zhruba každé šesté auto se nám podaří zprovoznit rovnou na místě,“ objasňuje Petr Bold.
Díky lince 1224 mají řidiči okamžitý přístup k výše zmíněným službám, které jsou zahrnuté v ceně povinného ručení. Pojišťovny tím v případě nehody chrání motoristy před „službami“ neseriózních lovců nehod, kteří se v podobných situacích nezvaně objevují a řidičům vnucují zbytečné a nevýhodné služby, jež pak často pojišťovna nemůže uhradit. Řidiči, kteří v případě nepojízdného vozidla zavolají na 1224, tak mají jistotu profesionálního a kvalitního servisu ze strany smluvní asistenční společnosti pojišťovny odtahem počínaje a pomocí a volbou vhodného a spolehlivého autoservisu konče.
Linka pomoci řidičům byla spuštěna v listopadu 2014. Od té doby do konce května ji využilo již 7 500 motoristů. Zájem přitom rychle stoupá, jen v květnu na ni volalo 2000 lidí a měsíční nárůst volání dosahuje zhruba 25 %. Díky jednoduchému číslu si řidiči linku 1224 dobře pamatují, v červenci navíc startuje informační kampaň, která ji dostane do širšího povědomí veřejnosti. Již nyní najdou řidiči číslo 1224 napsané na nových zelených kartách, nových evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“, na webu pojišťoven a webu linky 1224.