Digitalizace mění pohled klientů na bankovnictví a výrazně přetváří zákaznickou zkušenost. „Naši zákazníci jsou otevřeni možnostem, které digitalizace přináší. Chceme rozšířit naši klientskou základnu a využít k tomu právě onu novou integrovanou digitální platformu, která umožňuje personalizovanou a jednoduchou interakci napříč všemi prodejními kanály, “ říká Gianfranco Bisagni, výkonný ředitel pro střední Evropu skupiny UniCredit. „Po úspěšném zavedení v Česku a na Slovensku plánujeme postupně rozšířit daný koncept i na další trhy, kde naše skupina působí a poskytnout tak všem našim klientům ty nejlepší služby. Toto je však pouhý začátek našeho strategického plánu. I nadále totiž plánujeme v rámci skupiny UniCredit investovat do digitalizace, a to další
2,8 miliardy eur,“ dodává Gianfranco Bisagni.
Nový digitální ekosystém vyvinul pilotně na českém a slovenském trhu specializovaný tým složený z produktových, procesních a IT útvarů ve spolupráci s právními a Compliance útvary napříč skupinou UniCredit.
Koncept Open otevírá klientům nové možnosti bankovního světa. Přináší nové pojetí zákaznické zkušenosti a poskytne kompletní servis prostřednictvím různých zařízení či kanálů – digitálně a bezpapírově za pár minut na pobočce, online, prostřednictvím speciálního klientského centra či digitálně přes třetí strany. Zároveň poskytne klientům služby rychle a pohodlně kdykoliv a odkudkoliv. Nová éra bankovnictví není závislá na otevíracích hodinách poboček a služby jsou tak k dispozici nepřetržitě. Klienti mohou například začít sjednávání účtu, spotřebitelského úvěru nebo hypotéky na pobočce a v celém procesu později pokračovat z pohodlí domova na mobilu.
„Snadné nastavení, optimalizace a samostatnost procesů i větší flexibilita produktů jsou klíčovými prvky digitalizace naší banky. Díky nim můžeme pružně reagovat na měnící se trh, přinášet kvalitnější zákaznickou zkušenost, vyšší návratnost investic a efektivně využívat zdroje. To nám dává jasnou konkurenční výhodu,“ komentuje digitalizaci klíčových retailových produktů Jakub Dusílek, generální ředitel UniCredit Bank
„Ve skutečně vícekanálovém přístupu zaměřeném na zákaznickou zkušenost jsme jedním z lídrů na českém i slovenském trhu. Dáváme klientům možnost zvolit si takový kanál, který jim nejlépe vyhovuje, aby mohli řešit své finance kdykoliv potřebují. Díky tomu výrazně snižujeme dobu sjednání našich produktů opravdu na pouhých pár minut a zároveň můžeme věnovat více času našim klientům, kteří jsou pro nás vždy na prvním místě, “ vysvětluje hlavní přínosy projektu Marco Iannaccone, náměstek generální ředitele UniCredit Bank.