

Generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Herman Gref k tomu uvedl: "Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance. To, že nás odborná komunita hodnotí takto vysoko, je zasloužený výsledek týmu, který každodenně pracuje na tom, aby byla Sberbank jednou z nejlepších technologických společností na světě. Vyvinuli jsme a realizovali mnoho inovací a technologií, které využívají banky a společnosti po celém světě. Naše přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii - strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace."
Inovativní služby společnosti Sberbank sledují trendy v různých oblastech života. Například Sberbank jako první přinesla na ruský trh okamžité převody peněz pomocí mobilního telefonního čísla. Dnes je Sberbank lídrem ruského trhu, pokud jde o objem P2P transakcí. V roce 2018 byla společnost Sberbank zařazena mezi 6. největších zpracovatelů transakcí platební kartou na světe (dle The Nilson Report) s více než 1,7 miliony POS terminálů a 15 miliony měsíčních plateb za veřejnou dopravu pomocí karet banky. Sberbank je rovněž lídrem z hlediska podílu plateb pomocí NFC.
Sberbank CZ myslí i na klienty, kteří chtějí spořit volné prostředky v cizích měnách. FÉR spoření EXTRA poskytuje výborné úročení i pro vklady v eurech, dolarech i rublech. „Spořicí účty dlouhodobě představují pro většinu střadatelů jeden z nejoblíbenějších způsobů ukládání peněz. V kombinaci s širokou nabídkou investičních produktů, které nabízíme, se jedná o výbornou možnost zhodnocení volných finančních prostředků. S tvorbou optimálního portfolia klientům ochotně poradí naši bankéři,“ dodává David Middleton.
Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh uvedl: "Vysoká úroveň zákaznické orientace společnosti Sberbank a široká škála finančních produktů vytváří loajalitu klientů ke značce, která má za následek dlouhodobé vztahy se zákazníky. Bezkonkurenčně v rámci Ruska banka aktivně spolupracuje se zákazníky, vyvíjí produkty a rozšiřuje dosah svého ekosystému."
Dobré obchodní výsledky přispěly k nárůstu hodnoty značky Sberbank. Nepříznivý vliv však mělo znehodnocení ruské měny na hodnotu značky v USD. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako je investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst a tak dále. Společně se zisky je síla značky klíčovým faktorem při určování hodnoty značky.



