I když se 1 z 10 (11 %) Čechů domnívá, že už neexistují skvělé slevové nabídky jako v minulosti, 7 z 10 (73 %) si myslí, že Black Friday je dobrou příležitostí k zajímavým nákupům. 6 % si myslí, že v dnešní době je během Black Friday příliš mnoho podvodných webů a prodejců a 3 % uvedla, že Black Friday záměrně bojkotují.
Pokud jde o motivaci, která Čechy vede k nakupování během Black Friday, tou hlavní je nakoupit vánoční dárky (40 %), ale také najít slevy na zboží, které obvykle nekupují, protože je příliš drahé (37 %). Dále je to nákup produktů, které obvykle nakupují během roku, za nižší ceny (35 %) a 14 % Čechů využívá Black Friday k nakupování každodenních nezbytností (např. domácí prací prostředky, toaletní potřeby atd.).
Celkem 14 % Čechů využívá Black Friday k tomu, aby si pro sebe koupili něco „za odměnu“. Lidé si vždy kupovali věci za odměnu, ale v poslední době se to proměnilo v trend na sociálních sítích. Spočívá to v tom, že si člověk dopřává drobné radosti jako odměnu za to, že něco dokončil, nebo zkrátka jen aby si udělal radost. V Česku se nejvíce odměňují lidé ve věkové skupině 25-34 let (21 %), kteří žijí v Praze (19 %).
Polovina Čechů dává přednost nákupu online, 37 % si pro nákupy o Black Friday vybere kamenné obchody. Hlavním důvodem pro volbu kamenných obchodů je možnost získat zboží ihned (23 % vzorku) bez čekání na doručení, které může v týdnech Black Friday trvat déle než obvykle. Druhým důvodem pro volbu kamenných prodejen je možnost vyzkoušet a prohlédnout si výrobky osobně (13 %) a nemuset se obávat vrácení zboží, špatné velikosti apod. V obchodech plánuje nakupovat také 8 % respondentů, aby se vyhnuli podvodům, k nimž během Black Friday často na internetu dochází.
Během letošního Black Friday má Revolut pro své zákazníky v Česku přichystanou speciální nabídku, která je tento měsíc k dispozici v aplikaci: dvouměsíční zkušební verze Revolut Premium zdarma.
Mariia Lukash, Head of Growth CEE v Revolutu řekla: „Náš průzkum ukazuje, že Black Friday zůstává klíčovou nákupní událostí pro miliony Čechů, kteří jej vnímají jako příležitost k nákupům dárků až po osobní požitky. Vyzýváme je však, aby byli při nakupování online ostražití a nezapomínali používat jednorázové virtuální karty, které zákazníkům pomohou nakupovat během této rušné nákupní sezóny s jistotou a bezpečně.”