Programu se v první vlně zúčastní žáci z vybraných deseti základních škol a jejich pedagogové, kteří ve spolupráci s odborníky neziskové organizace a banky získají prostřednictvím ucelené metodiky přístup k uceleným a strukturovaným informacím z oblasti finančního vzdělávání. Metodika je v souladu se Standardy finanční gramotnosti pro základní školy. Součástí programu se pak v průběhu školního roku stanou projektové dny, které za účasti zástupců AISIS a bankéřů Monety proběhnou přímo v jednotlivých školách. Startu programu předcházela koncem srpna prázdninová Letní škola Rozumíme penězům. Během ní získalo celkem 39 pedagogů z pilotních škol primární vhled do letošních „osnov“ finanční gramotnosti, od zástupců Monety si nicméně učitelé osvojili i základní pravidla a dovednosti v oblasti kybernetické bezpečnosti. Ta budou moci v průběhu školního roku dále využít v rámci výuky.
„I s ohledem na stávající ekonomickou situaci a také neustále se zvyšujícím rizikem internetových peněžních podvodů nám dávají aktivity v oblasti finanční bezpečnosti velký smysl. Proto jsme znovu oslovili vzdělávací organizaci AISIS, která má v této oblasti velké zkušenosti, a těšíme se, že společné znalosti budeme moci sdílet s komunitou žáků a jejich učitelů. V Monetě navíc již řadu let zaznamenáváme stále větší poptávku po expertním dobrovolnictví, proto se těchto aktivit budou od začátku účastnit i profesionálové z našich řad,“ říká ředitelka Udržitelnosti a Komunikace ve Skupině Moneta Zuzana Filipová.
Podle nejnovějších statistik České bankovní asociace si 58 % lidí myslí, že školy dostatečně nezačleňují téma financí do svých vzdělávacích plánů. Téměř třetina respondentů je navíc přesvědčena, že v otázkách financí nejsou dostatečně proškoleni ani samotní učitelé.
„Spolupráci se skupinou Moneta vnímáme jako zásadní nejen kvůli finančnímu příspěvku, který umožní realizaci aktivit ve školách a rozvoj programu, ale rovněž i v možnosti zapojení zaměstnanců banky. Naším cílem je využít odborníky na specifická témata finanční gramotnosti při vzdělávání pedagogů a žáků. Propojení školního světa s odborníky z praxe považujeme za velmi přínosné,“ shrnuje Stanislava Křížová, manažerka programu Rozumíme penězům, AISIS.