Přejít k hlavnímu obsahu
mBank vydala již přes 100 tisíc virtuálních karet
Peněženky nadité bankovkami a platebními kartami jsou dávno minulostí. Svět se čím dál více přesouvá do on-line prostředí, čehož si jsou vědomi i klienti digitální mBank. Ta vydala již přes 100 tisíc karet pouze ve virtuální podobě a jejich podíl stále roste.
mBank

Klienti mBank mají o moderní placení virtuálními kartami zájem, což potvrzují i data. „Zatímco v září 2023 činil podíl virtuálních karet na všech nově vydávaných 50 procent, v listopadu 2023 to bylo již 68 procent. V případě mladých lidí ve věku 15 až 20 let je tento podíl ještě vyšší – dosáhl dokonce 78 procent,“ popisuje Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu.

Platby pomocí virtuálních karet jsou jednoduché, pohodlné a bezpečné. A to není všechno. „Vydávání virtuálních karet namísto plastových přispívá k omezení plastového odpadu. Daří se nám ale i snižovat dopady výroby plastových karet – přecházíme u nich na stoprocentně recyklovaný plast,“ vysvětluje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

V říjnu roku 2021 mBank představila eKartu – virtuální kartu určenou pro platby na internetu. Klienti si na ni mohou dobít libovolnou částku a tou následně disponovat v internetovém prostředí.  O necelý rok později, v srpnu 2022, mBank jako vůbec první banka na českém trhu virtualizovala celé své karetní portfolio. Noví, ale i stávající klienti (při ztrátě či blokaci karty) se při žádosti o novou platební kartu mohou rozhodnout, jestli chtějí virtuální, či plastovou variantu.

Na jaře roku 2023 získali všichni klienti mBank možnost před expirací plastové karty zvolit možnost jejího obnovení bez plastu. Pokud tedy měli doposud kartu plastovou, novou mohou mít již pouze ve virtuální podobě. mBank tak flexibilně zareagovala na aktuální trendy a sílící tlak na využívání jednoduchých a bezpečných řešení s ohledem na šetrnost vůči životnímu prostředí. Tyto možnosti koncem loňského roku dokonce ještě rozšířila: „Chceme, aby si klienti mohli kdykoliv v průběhu její životnosti změnit plastovou kartu na čistě virtuální. Tuto možnost mají nově k dispozici v mobilní aplikaci a internetovém bankovnictví,“ říká Michal Staněk.

Nejsou to však pouze virtuální karty, které se těší velké oblibě klientů. I nadále roste trend placení mobilním telefonem či hodinkami. „Polovina všech transakcí na terminálu u obchodníků již probíhá pomocí těchto zařízení. U klientů ve věku 15 až 20 let je to dokonce až 80 %,“ popisuje Michal Staněk. Výrazně roste také počet klientů, kteří platí pomocí nositelné elektroniky, a to od chytrých i analogových hodinek po sportovní náramky. Meziročně se zvýšil o 34 %.

mBank aktivně podporuje rozšiřování plateb v digitálním prostředí. V červenci 2023 klientům nabídla jako první banka v Česku možnost bezkontaktních plateb pomocí legendárních analogových hodinek od švýcarské značky Swatch – službu SwatchPAY! „I v letošním roce máme v plánu rozšiřovat tyto možnosti a nabídnout klientům další moderní způsoby placení,“ nastínil další plány mBank Martin Podolák.

Datum vytvoření: 09/01/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš