Přejít k hlavnímu obsahu
Klienti si mohou díky bezpečnostní aplikaci George klíč jednoduše ověřit, zda jim volá bankéř Spořitelny
Bezpečnostní aplikace pro přihlašování a potvrzování plateb George klíč nově klientům umožňuje snadné ověření, zda jim skutečně telefonuje bankéř České spořitelny. Při telefonickém spojení, kdy bankéř volá klientovi, může klient bankéře požádat, aby mu do aplikace George klíč poslal požadavek k ověření s 4místným kódem a následně bankéře vyzve k přečtení tohoto kódu. Nové vylepšení aplikace George klíč tak významně snižuje riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat citlivé a bezpečnostní údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.
george bezpecnost

Vzdálené ověření skrze aplikaci George klíč funguje i obráceně, tedy v momentě, kdy klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení a telefonní číslo a může si tak snadno ověřit, zda se bankéř představil pod jménem, které vidí klient na svém telefonu. 

„George klíč za necelé tři roky v drtivé většině případů nahradil zastaralé přepisování kódů z potvrzovacích SMS. Dnes má na svých mobilních zařízení aplikaci George klíč více než 1,6 milionu klientů z 2 milionů primárních klientů, kteří se s ní jednoduše a bezpečně přihlašují do internetového bankovnictví či potvrzují platby kartou na internetu. Jsem moc rád, že nyní uživatelům této bezpečnostní aplikace můžeme nabídnout další vylepšení, a to způsob, jak si jednoduše ověřit, zda jim skutečně volá bankéř ze Spořitelny,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč. 

Vzdálené ověření bankéře skrze aplikaci George klíč významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč. 

Spořitelna v dubnu spustila image kampaň #bezpečnáspořka v on-line médiích, v které představuje užitečné nástroje pro ochranu svých financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing.

Datum vytvoření: 19/04/2022

VSFS

Komentáře komentáře
ECB zvýšila sazby nejvíce od vzniku eurozóny, ČNB ji asi následovat nebude ČNB se naopak otáčí a možná již otočila zcela opačným směrem. Holubičí obrat v b... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ČNB přešlapuje na místě, dalšímu růstu sazeb se nevyhne Inflace se v červnu pohybovala více než dva procentní body nad jarní prognózou a... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Vysoká inflace začíná měnit chování spotřebitelů Meziroční srovnání je však v tomto případě poněkud zavádějící v důsledku konce l... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek