Vzdálené ověření skrze aplikaci George klíč funguje i obráceně, tedy v momentě, kdy klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení a telefonní číslo a může si tak snadno ověřit, zda se bankéř představil pod jménem, které vidí klient na svém telefonu.
„George klíč za necelé tři roky v drtivé většině případů nahradil zastaralé přepisování kódů z potvrzovacích SMS. Dnes má na svých mobilních zařízení aplikaci George klíč více než 1,6 milionu klientů z 2 milionů primárních klientů, kteří se s ní jednoduše a bezpečně přihlašují do internetového bankovnictví či potvrzují platby kartou na internetu. Jsem moc rád, že nyní uživatelům této bezpečnostní aplikace můžeme nabídnout další vylepšení, a to způsob, jak si jednoduše ověřit, zda jim skutečně volá bankéř ze Spořitelny,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.
Vzdálené ověření bankéře skrze aplikaci George klíč významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.
Spořitelna v dubnu spustila image kampaň #bezpečnáspořka v on-line médiích, v které představuje užitečné nástroje pro ochranu svých financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing.