Přejít k hlavnímu obsahu
Klienti ČSOB mohou nahlížet na své účty v jiných bankách i ze Smartbankingu
Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou nově sledovat své účty v jiných bankách již i ze Smartbankingu, tedy z bankovní aplikace v mobilu nebo tabletu. Od konce dubna je připojeno celkem sedm bank. K České spořitelně a Equa bank se nyní přidaly Air Bank, Komerční banka, Moneta Money Bank, Banka Creditas a Raiffeisenbank.

Účty ve jmenovaných sedmi bankách si mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny připojovat a spravovat včetně zadávání plateb v internetovém bankovnictví. Ve Smartbankingu pak lze na účty jen nahlížet, tedy sledovat zůstatky, pohyby na účtu a informace o účtu.

„Služby takzvaného multibankingu, tedy správy více účtů z jednoho místa, jsou užitečné pro všechny, kdo mají účty v různých bankách, ale chtějí je obsluhovat z jednoho místa,“ uvedla Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení, spotřebitelské financování, otevřené bankopojištění a inovace.

Činnosti, které mohou klienti u svých účtů v jiných bankách uskutečňovat, se ovšem ještě liší. U většiny připojených bank (Air Bank, Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, Moneta) mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny ve svém internetovém bankovnictví provádět na svých účtech aktivní (zadání platby) i pasivní operace (zobrazení historie a zůstatku). V případě Creditas a Raiffeisenbank lze využívat jen pasivní operace.

Skupina ČSOB zavedla multibanking pro své klienty před koncem loňského roku u jejich účtů v České spořitelně a Equa bank. Od 27. dubna je připojeno dalších pět finančních ústavů. Od loňského listopadu začali klienti ČSOB a Poštovní spořitelny také využívat výhod otevřeného bankovnictví a spravovat svůj účet prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank.

O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb klienti využívají autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. K autorizaci přístupu na účty ČSOB slouží ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč.

Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky. 

Datum vytvoření: 14/05/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Jestřábí ČNB dodala koruně nový impuls. Kam až se česká měna podívá? Na domácím poli hraje koruně do karet změna očekávání ohledně snižování tuzemský... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek