Biometrická technologie patří vedle hlasového ovládání virtuální asistentky Anety k dalším řešením z oblasti umělé inteligence v mobilním bankovnictví Air Bank.
„Nová technologie klientům usnadní spárování jejich účtu s mobilní aplikací i v situacích, kdy třeba mění starý telefon za nový anebo když si aplikaci z telefonu smažou, ale později ji budou chtít znovu používat. Díky rozpoznání obličeje jim tak odpadnou starosti s překlepy nebo zjišťováním zapomenutých přístupových údajů do internetového bankovnictví, bez kterých se v takových případech dosud neobešli. Zároveň tím také přidáváme další způsob obrany proti podvodníkům, kteří se snaží z lidí různými triky vylákat přihlašovací údaje do jejich bankovnictví,“ vysvětluje Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank.
Díky biometrické technologii nemají klienti možnost, byť jen nevědomky, vyzradit své přístupové údaje do bankovnictví, protože kromě vlastního obličeje a ověření telefonního čísla žádné další údaje nepotřebují. Stačí, aby si v aplikaci My Air vyfotili a uložili selfie. Umělá inteligence jejich fotografii při pozdějším párování účtu s aplikací použije jako vzor pro porovnání biometrických znaků obličeje a totožnost klienta bezpečně ověří. Pokud klienti možnost pořízení selfie nevyužijí, aplikace může jejich totožnost ověřit také pomocí fotografie z občanského průkazu, uloženého v databázi banky.
Svůj účet si s mobilním bankovnictvím páruje v průměru padesát tisíc klientů Air Bank měsíčně. Novou biometrickou metodu, ověření tváře, banka poskytuje ve spolupráci se slovenskou společností Innovatrics. Vedle párování účtů s mobilním bankovnictvím by ji v budoucnu mohla využívat i pro další situace, jako je například obnovení zapomenutého hesla do internetového bankovnictví.