„Obyvatelé regionu sami nejlépe vědí, co jejich kraj potřebuje. Necháváme proto právě je rozhodnout nejen o takzvané divoké kartě, ale i o výši podpory pro jednotlivé projekty. ČSOB pomáhá regionům podporuje místní komunity již desátým rokem. Proto jsme se rozhodli v tomto jubilejním ročníku zvýšit počet finalistů, kteří od nás získají finanční podporu,” říká Petr Hutla, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný za Společenskou odpovědnost a udržitelnost. Navýšení počtu projektů, které se mohou programu zúčastnit, je novinkou letošního roku. Dříve se totiž ucházeli o přízeň finalisté čtyři. „Vždy je důležité myslet na lidi ve svém okolí, spolupracovat a podporovat prospěšné projekty. Za tím si v ČSOB stojíme,“ dodává Petr Hutla.
Přihlášky do jarního kola tohoto programu posílali zájemci od 1. do 26. března. Odborná porota je potom posoudila a nakonec vybrala čtyři finalisty z každého regionu. Ty doplnil projekt s divokou kartou. Tedy ten, který během května získal nejvíce hlasů od veřejnosti. V závěrečné fázi mohou lidé poslat svým oblíbeným projektům finanční příspěvky. Projekt, který v daném regionu vybere nejvíce peněz, obdrží následně od ČSOB navíc 50 000 korun. Další finalisté v pořadí pak získají dary v hodnotě 40 000 korun, 35 000 korun, 25 000 korun a 10 000 korun. Výsledné rozdělení peněz pro všech 75 projektů bude zveřejněno 12. července.
Jubilejní 10. ročník programu ČSOB pomáhá regionům se banka rozhodla podpořit také speciální marketingovou komunikací v podobě videa. Představila v něm projekty, které veřejnost podpořila v předchozích ročnících – obnovu kostelních varhan v Dobříši, Sportovní klub vozíčkářů Praha, Nadační fond Mathilda, domov pro seniory Sue Ryder nebo Záchrannou stanice Pavlov. Video vytvořila agentura District Productions ve spolupráci s Kreativním studiem JITRA, režíroval jej Dominik Miškovský.