Přejít k hlavnímu obsahu
Dopad pandemie u Komerční banky – senioři si masově zařizují on-line bankovnictví
Zcela nečekaný vliv má současná koronavirová pandemie na chování nejohroženější skupiny obyvatel, na seniory. Ti si v masovém měřítku začali zakládat internetové a mobilní bankovnictví KB. Zatímco v únoru si některý z on-line kanálů Komerční banky zřídilo týdně v průměru 86 seniorů ve věkové skupině nad 65 let, v posledních čtyřech týdnech je to 190 seniorů. To znamená více než 120% nárůst. Aktuálně si svůj účet u Komerční banky z bezpečí a pohodlí domova obsluhuje již téměř 12 tisíc seniorů.
KB pobočka

„Statistiky z posledních týdnů ukazují, že stávající situace kolem COVID-19 zbavila seniory obav z moderních technologií. Ale abychom vše nesváděli jen na koronavirus, je potřeba uvést, že Komerční banka se systematicky věnuje digitálnímu vzdělávání seniorů. V říjnu a listopadu minulého roku se uskutečnilo ve spolupráci se sdružením Život 90 šest vzdělávacích akcí pro lidi v důchodovém věku na pobočkách Komerční banky po celé České republice. Program jsme pojmenovali Senioři na pobočkách. Touto dobou měla proběhnout další část této akce. Jen několik týdnů před zahájením letošních akcí na pobočkách už bylo zřejmé, že bude nutná změna plánů. Proto jsme v důsledku aktuální situace iniciativu, nově pojmenovanou jako Otevřená banka, přesunuli do on-line prostředí. Podobně jako při setkáních na pobočkách vybíráme témata, která v danou chvíli lidi zajímají a často se jich bezprostředně dotýkají,“ Jan Kubálek, manažer pro strategii retailového bankovnictví v Komerční bance.

Přechod seniorů do digitálního bankovnictví se Komerční banka snaží seniorům maximálně usnadnit. K dispozici mají bezplatnou informační linku 800 521 521, kde získají detailní informace o aktivaci internetové nebo mobilní bankovnictví, ochraně svých přihlašovacích údajů, možnostech základním ovládání aplikací nebo možnosti stažení bezplatného bezpečnostního řešení od IBM.

Vzdělávací setkání Komerční banky Senioři na pobočkách má pomoci seniorům orientovat se v moderním finančním světě. Hlavními tématy proto jsou: jak využívat mobilní telefon a počítač v současném finančním světě, možnosti nových služeb bankovního sektoru, jak srovnávat různé nabídky na úvěr, rizika číhající v nabídkách na internetu, telefonu či v televizi.

Datum vytvoření: 26/05/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Koruna na konci roku v laufu. Vydrží dobrá nálada v roce 2025? Zisky koruny odrážejí zejména příznivý vývoj úrokového diferenciálu. Zatímco saz... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Nečitelný Fed doručil jestřábí redukci sazeb Zmatení generuje především nová kvartální prognóza Fedu, která vidí jádrovou inf... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák
ČNB nechává úrokové sazby beze změny Od loňského prosince už snížila svoji hlavní úrokovou sazbu ze sedmi procent na ... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek