Přejít k hlavnímu obsahu
Díky aplikaci George klíč si klienti mohou ověřit, zda jim volá bankéř České spořitelny
Klienti České spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem snadno ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance banky. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Tzv. vzdálené ověření bankéře již Spořitelna úspěšně otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá.
Call centrum ilustrace

„Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.  

Vzdálené ověření bankéře významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.

Spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu. 

Datum vytvoření: 26/10/2022

ZK_cena podnikatelů

Komentáře komentáře
Koruna s regionem pod tlakem, nehledě na „opatrnou“ ČNB Částečně to může být dané tím, že část trhu má stále problém s tím „uvěřit” bank... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ČNB snižuje základní sazbu na 5,75 %. Jaký čekat vývoj v příštích měsících? Jedním z argumentů pro opatrnější postup centrální banky je setrvačná inflace ve... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČR se sune k zemím s nejnižší inflací v EU Zafungoval vysoký srovnávací základ a vedle toho odeznívají i inflační tlaky při... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek