„V rámci pilotního průzkumu se ukázalo, že zhruba každý pátý klient nevěděl, že má kreditní kartu či kontokorent, které obvykle získali při nákupu zboží na splátky přímo u prodejce. Ačkoli řada z těchto klientů svou kreditní kartu či kontokorent vůbec nevyužívali, už jen fakt, že se stali v rámci nákupu jejich vlastníky poměrně významně snižuje jejich úvěryschopnost a potenciálně ohrožuje i jejich finanční zdraví,” říká Daniela Pešková, členka představenstva Spořitelna, která je odpovědná za retail.
„Znalost rozpočtu klienta je pro naše bankéře zcela zásadním předpokladem pro poskytnutí kvalitního a uceleného poradenství, plně respektujícího finanční situaci klienta. Zvláště v této době, kdy inflace dosahuje rekordních hodnot a sledujeme enormní nárůst nákladů především na energie, chceme klientům pomoci aktuální situaci zvládnout a udržet si rozpočet v plusu. Součástí naší ucelené péče o finanční zdraví klientů je tak i tato služba, jež má za úkol ověřit, zda má klient své splátky pod kontrolou. Ať již se jedná o splátky úvěrů stávajících, tak i úvěrů aktuálně či do budoucna zvažovaných,” doplňuje Lukáš Kulhavý.
V tuto chvíli Spořitelna prověří úvěrové závazky klientů ve své pobočkové síti. Do budoucna chce službu poskytnout i během vzdálených on-line poradenských schůzek.