Přejít k hlavnímu obsahu
Česká spořitelna: Bankovní identita si získává stále větší oblibu
Popularita bankovní identity, kterou se může od začátku letošního roku prokazovat totožnost v online komunikaci se státem a od léta i s firmami, rychle roste. A další růst ve využití bankovní identity coby „digitální občanky“ a také jako prostředku k provedení online podpisu dokumentů bude pokračovat i nadále. Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla agentura IPSOS pro Českou spořitelnu.
bank id

„Již během prvního roku svého fungování si bankovní identita vydobyla značnou oblibu. V online komunikaci se státem ji během prvních devíti měsíců od jejího uvedení na trh využilo již 39 % respondentů. Celkem 97 % z nich potvrdili, že ji hodlají využívat i nadále,“ říká Petr Zíma, který v České spořitelně zodpovídá za bankovní identitu. Dalších 31 % respondentů, kteří až dosud bankovní identitu k online komunikaci se státem nevyužili, připustili, že s jejím využitím také počítají, a 32 % zatím váhá.

Velký potenciál má bankovní identita v ověřování totožnosti vůči firmám. Jako prostředek, kterým chtějí prokazovat svoji totožnost vůči soukromým společnostem, ji označila téměř polovina všech respondentů (49 %). Nerozhodnuto je 29 % respondentů. Klienti firem oceňují zejména to, že prostřednictvím bankovní identity mohou již podepisovat smlouvy online (57 %), sjednávat produkty a služby (55 %), anebo se přihlašovat do firemních klientských zón (46 %).

Důvodem, proč lidé preferují prokazovat online totožnost právě prostřednictvím bankovní identity, je bezpečnost uložení osobních dat v bankách. Osobní data již není potřeba sdílet s dalšími subjekty. Za bezpečnou metodu ověření totožnosti označuje bankovní identitu nadpoloviční množství respondentů (52 %), bez ohledu na to, jestli se jedná o online komunikaci se státem či soukromými firmami. Užitečnost bankovní identity, díky které si lidé nemusí vytvářet nová přístupová hesla na různé typy klientských účtů, vnímá ještě více lidí (64 % při komunikaci se státem a 60 % při komunikaci s firmami).

Datum vytvoření: 06/12/2021

linkedin

Komentáře komentáře
Trumpova reciproční cla: 20 % na české a EU exporty a 25 % cla na auta, železo a hliník Reciproční cla? Reciproční cla v Trumpově pojetí neberou v potaz pouze cla ... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Trumpův šok. Jak nejistota ovlivňuje ekonomiku a trhy Prvotní dopad Trumpových vesměs chaotických politik – zejména na poli obchodních... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Spoříme a málo investujeme Domácnosti si sice velmi mírně polepšily, co do reálných výdělků, o něco více sp... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek