Přejít k hlavnímu obsahu
Byly vyhlášeny výsledky soutěže Zlatá koruna 2019
Největší a nejznámější soutěž finančních produktů přináší již 17. rokem výsledky, celkem ve 20 kategoriích. Vyhlášení ocenění se tradičně odehrálo v Top Hotelu Praha v duchu významného jubilea, 100 let české koruny. Záštitu nad celým projektem převzala ministryně financí Alena Schillerová a guvernér ČNB Jiří Rusnok.

Letošního ročníku soutěže se obdobně jako v minulém roce zúčastnilo 207 produktů od 73 finančních společností. Celkem 15 produktových kategorií hodnotila odborná porota Finanční akademie. Rozhodla tak o umístění 11 spotřebitelských kategorií, 4 podnikatelských a Novince roku.

Vzrůstající vliv technologií ovlivňuje každodenní běžné činnosti a trh finančních produktů není výjimkou. V roce 2014 ovládla tehdy novou kategorii On-line aplikace Fio banka se svým jednoduchým Smartbankingem, dnes je však uživatelsky přívětivé online rozhraní standardem. Finanční společnosti musí přicházet se zajímavějším řešením a právě proto vznikla v minulém roce nová kategorie FinTech. Vliv technologií vnímá i předseda Finanční akademie prof. Michal Mejstřík, který dodává: „Roste odhad až pětinového podílu IT odborníků i ve velkých finančních skupinách. Ve výsledcích se tak odráží fakt, že nejenom banky, ale i pojišťovny se zákazníky komunikují převážně elektronicky.“ První vítězství v kategorii FinTech si v loňském roce odnesla společnost Zonky. Letos zvítězil projekt Spendee.

Úspěch v soutěži letos zaznamenali jak menší finanční společnosti, tak i tradiční velcí hráči. Nejvíce medailových umístění si odnáší MONETA Money Bank, a to celkem 7 ocenění. Ačkoliv nezískala ani jedno zlato, odnáší si například Stříbrnou i Bronzovou korunu v Novince roku a Stříbrnou korunu v On-line aplikacích. Druhý největší zisk ocenění si připisuje Equa bank, která však získala i jeden nejcennější kov, Zlatou korunu v kategorii Úvěry.

Ani další finanční společnosti však neodešly s prázdnou. Minulý rok přinesl výrazné změny hypotečních produktů díky regulatorním změnám na trhu bydlení. V kategorii Hypotéky obhájila své vítězství Česká spořitelna.

V kategorii Stavební spoření zvítězil produkt Kamarád + od společnosti Wüstenrotu. ,,Pokud se podívám pouze na kategorii stavební spoření, je úspěch našeho speciálního tarifu pro mladé – Kamarád+, výsledkem neustále snahy o vylepšování našich produktů, aby byly maximálně jednoduché a transparentní pro klienty i prodejce. Celkově šesté zlato pro Kamaráda+ není náhoda,‘‘ řekl k výsledkům Michael Pupala, generální ředitel finanční skupiny Wüstenrot.

Conseq obsadil ve svých silných kategoriích, Podílové fondy a Penzijní spoření, dokonce první i druhé příčky, Fio bance se dařilo v kategorii Obchodování s cennými papíry a Podnikatelské účty. Mezi pojišťovnami nejlépe dopadla Kooperativa se ziskem 2 zlatých a 3 bronzových příček.

Novinka roku odráží vývoj trhu. Akademici ocenili, jak finanční společnosti zareagovaly na měnící se technologické trendy. První místo získala Air Banka za Okamžité platby, zlato získala i v kategorii On-line aplikace s mobilní aplikací My Air. Stříbro i bronz v Novince roku si odnesla MONETA Money Bank, a to za Apple&Google pay a Multibanking v aplikaci Smart banka. „Novinka roku je jednou z nejsledovanějších kategorií. Vedle snahy o lepší orientaci ve finančních produktech, která sebou přináší i zvyšování finanční gramotnosti pro nejširší veřejnost, je to právě podpora inovací, kterou Zlatá koruna považuje za jednu z hlavních cest, jak spotřebitelům zjednodušit, zpřístupnit a zároveň i zlevnit možnosti finančních služeb.“ dodává k Novince roku Pavel Doležal, zakladatel a ředitel projektu Zlatá koruna.

Hodnocení Finanční a FinTech akademie doplňují i ankety Cena veřejnosti a Cena podnikatelů, kde široká veřejnost hlasuje pro své nejoblíbenější produkty. Tady svoji dominanci potvrzuje mBank. ,,Vzhledem k tomu, že konkurence je samozřejmě velice silná a stále se zlepšuje, věřím, že v letošním hlasování se projevily především novinky jako je nová mKarta Svět s vůbec nejvýhodnějšími směnnými kurzy mezi debetními kartami či Apple Pay a inovace, které postupně představujeme už od začátku roku,“ řekl k výsledkům Paweł Kucharski, generální ředitel mBank.

Dominanci České spořitelny v Ceně za společenskou odpovědnost letos přerušila Nadace J&T, Zlatou korunu v této kategorii získala za projekt Hledáme rodiče. „Jako nejpřínosnější pro českou společnost lidé nejčastěji označili  CSR projekty, které se týkaly dětí a finančního vzdělávání.  Je to určitě pozitivní, lidé myslí na budoucnost a na vzdělanost nejen ve financích. Proto byly nejvíce oceněny projekty J&T Banky, České spořitelny a ČSOB, gratuluji,“ dodal k výsledkům Tomáš Macků, ředitel komunikace agentury Ipsos, která hodnocení 19 CSR projektů metodou MaxDiff pro Zlatou korunu realizovala.

Na galavečeru s vyhlášením výsledků soutěže ocenila význam Zlaté koruny ministryně financí Alena Schillerová: ,,Jsem velice ráda, že u nás dlouhodobě funguje projekt, který se zaměřuje na zvyšování finanční gramotnosti a popularizaci tohoto tématu. Na Ministerstvu financí se dlouhodobě zasazujeme o lepší orientaci spotřebitelů na finančním trhu a zlepšení jejich postavení. Jednou z aktivit ministerstva financí bude například měření finanční gramotnosti dospělé populace, které proběhne na konci letošního roku. Jistě bude přínosem pro nás všechny. Protože náš společný cíl je stejný – férový trh a spokojený spotřebitel.“

 

Datum vytvoření: 31/05/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Koruna na konci roku v laufu. Vydrží dobrá nálada v roce 2025? Zisky koruny odrážejí zejména příznivý vývoj úrokového diferenciálu. Zatímco saz... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Nečitelný Fed doručil jestřábí redukci sazeb Zmatení generuje především nová kvartální prognóza Fedu, která vidí jádrovou inf... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák
ČNB nechává úrokové sazby beze změny Od loňského prosince už snížila svoji hlavní úrokovou sazbu ze sedmi procent na ... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek