Změnu banky prostřednictvím procesu nazvaného bankovní mobilita umožňuje Air Bank na svých pobočkách už od svého startu před osmi lety. Od loňského roku mohou klienti této banky o mobilitu požádat i online prostřednictvím internetového bankovnictví. Nyní Air Bank žádost o mobilitu přidala také do mobilního bankovnictví.
„Klient nás může v aplikaci My Air nově požádat o zrušení účtu, který má v jiné bance. My se pak za něj postaráme o to, aby byl původní účet zrušen a aby mu druhá banka případný zůstatek převedla na jeho účet, který má u nás. Pokud si to přeje, přenastavíme mu i platební příkazy. Klient ušetří čas, protože nemusí kvůli zrušení účtu chodit na žádnou pobočku – ani na pobočku své původní banky, ale ani na tu naši. Vše zařídí online ze svého mobilu,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Pro řadu klientů Air Bank je právě mobilní aplikace tím hlavním kanálem pro správu bankovních účtů. Od loňského roku je dokonce možné účet v Air Bank založit přímo v mobilní aplikaci. Tímto způsobem nyní do Air Bank přichází každý třetí nový klient.
„Když si klient otevře v Air Bank účet přes mobil, přirozeně očekává, že i ostatní služby zvládne zařídit v aplikaci. A to je i naším cílem. Proto jsme například nedávno do mobilního bankovnictví přidali možnost otevření spořicího účtu a dalšího běžného účtu,“ dodává Zavřel.
Běžných účtů může mít klient u Air Bank až deset a každý může používat na něco jiného. Jeden účet může mít vyčleněný pro svou osobní potřebu, druhý účet na společné výdaje domácnosti a třetí třeba na online nákupy.
Od ledna letošního roku mohou klienti Air Bank mobilní aplikací My Air potvrzovat také platby kartou na internetu. Air Bank tímto krokem reagovala nejen na nové povinnosti vyplývající z evropské směrnice PSD2, ale nový způsob potvrzování zároveň přinesl i zjednodušení a větší pohodlí pro samotné klienty banky.