Čisté úrokové výnosy poklesly o 13,8 % a dosáhly tak výše 5,6 miliardy korun. Tento pokles je způsoben zejména snížením tržních úrokových sazeb z důvodu uvolňování měnové politiky v souvislosti s epidemií koronaviru. Provozní náklady ve výši 4,7 miliardy korun se v meziročním srovnání snížily o 1,4 %. Tento pokles je primárně způsoben snížením výdajů na marketing a nákladů na zaměstnance.
Objem poskytnutých úvěrů klientům se meziročně zvýšil o 2,6 % na 255 miliard korun. K růstu přitom došlo v oblasti financování firem i domácností (u domácností zejména hypotečních úvěrů). Objem přijatých vkladů od klientů se meziročně zvýšil o 17,8 % na 324 miliard korun. Stejně jako v případě poskytnutých úvěrů je růst v přijatých vkladech tažen jak firmami, tak domácnostmi.
„Prvních devět měsíců letošního roku se neslo ve znamení řešení nestandardních situací a reakcí na pandemii koronaviru, která velmi ovlivnila jak pracovní, tak osobní život nás všech. I přes všechna úskalí, kterými jsme jako banka procházeli, se nám podařilo nejen spustit plánované služby, ale také uzavřít řadu důležitých obchodních transakcí, z čehož mám velkou radost,“ komentuje situaci v Raiffeisenbank její generální ředitel Igor Vida
„Jsem také hrdý na své kolegy a kolegyně z call centra, kteří nejen, že přišli s nápadem zapojit se do pomoci s navoláváním osob v rámci trasování kontaktů s covid-19, ale že tuto aktivitu také s Ministerstvem zdravotnictví dotáhli do zdárného konce a stali jsme se tak příkladem pro ostatní firmy na trhu. Jako banka jsme si vědomi skutečnosti, že následující období pro nás bude z pohledu nabídky a zajištění služeb neméně náročné, nicméně i nadále pro nás zůstává ochrana zdraví našich klientů a zaměstnanců trvalou prioritou,“ uzavírá Igor Vida.