Koncem loňského roku, po vyhlášení výzvy „Plníme klientům jejich přání“ začaly do UniCredit Bank proudit tisíce přání a inspirativních lidských příběhů. Spousta z nich mířila na pomoc druhým, ať už blízkým lidem nebo zvířatům. Nešlo tedy jen o vysněné dovolené, romantické večeře nebo pomocníky do domácnosti. „Byli jsme ohromeni lidskou originalitou a solidaritou,“ říká Tomáš Drábek, člen představenstva a ředitel retailového a privátního bankovnictví UniCredit Bank. „Mnoho přání se týkalo dětí, znevýhodněných občanů nebo pomoci v obtížné životní situaci. Bylo opravdu těžké vybrat, proto jsme navýšili původní nižší počet splněných přání až na současnou stovku.“
Všechna přání byla rozdělena do pěti kategorií: originální dárek, praktický dárek pro druhé, podpora zdraví klienta či klientovy rodiny, sociální dárek pro druhé, podpora charitativní organizace. Především originalita přání patřila mezi kritéria finálního výběru. „Velice otevřené příběhy popisovaly tajná přání, což bylo v mnoha případech krásné a velmi dojemné,“ říká Tomáš Drábek. „Jsme rádi, že podpoříme nejen naše klienty, ale jejich prostřednictvím i ostatní, kteří získají pomoc nebo si splní svůj sen. Toto poslání je v souladu s naším sociálně zodpovědným podnikáním, kdy pomáháme komunitám a lidem napříč naší působností.“
Prostřednictvím přání klientů se tak dostalo pomoci charitativním organizacím – Klokánku, hospici v Plzni, organizaci bojující za záchranu mořských želv, zvířecím útulkům. Zajistili se i vhodné zdravotní pomůcky postiženým, třeba optická světelná vlákna pro chlapce, který je nemobilní a pomůcka mu pomůže posílit smyslové vnímání. Řada přání se týkala splnění tajných snů svým blízkým, kteří si je sami nemohou dovolit – třeba vyslat rodiče na let balónem.