Přejít k hlavnímu obsahu
Služby otevřeného bankovnictví bude svým zákazníkům poskytovat většina komerčních bank
Většina velkých bank uvedla, že poskytování služeb otevřeného bankovnictví pro komerční klienty je klíčovou strategií jejich programů digitální transformace. Mnoho z nich očekává, že jim otevřené bankovnictví pomůže k dosažení dvouciferného růstu tržeb, uvádí zpráva z globálního výzkumu společnosti Accenture.

Otevřené bankovnictví umožní komerčním zákazníkům finančních služeb sdílet jejich finanční údaje bezpečně jak s bankami, tak se třetími stranami, a umožní jednodušeji převádět prostředky, porovnávat produkty a spravovat jejich účty prostřednictvím rozhraní programů aplikací.

Podle studie bude svým komerčním klientům poskytovat služby otevřeného bankovnictví 90 % velkých bank. Více než polovina z nich (54 %)  očekává, že jim otevřené bankovnictví pomůže zvýšit příjmy až o 10 % a další jedna třetina (35 %) očekává, že se jejich příjmy zvýší až o 20 %.

Zpráva nazvaná “It’s Now Open Banking, Do You Know What Your Commercial Clients Want From It?,” (Vítejte v éře otevřeného bankovnictví. Víte, co od něj vaši komerční klienti očekávají?) je založena na globálním průzkumu mezi více než 750 vedoucími představiteli globálních bank, malých a středních podniků a velkých korporací.

Další klíčové poznatky výzkumu: zákazníci komerčních bank často chtějí totéž, co chtějí zákazníci retailových bank – inovativnější procesy a lepší zákaznickou zkušenost – což otevřené bankovnictví umožňuje. Na otázku, aby identifikovali nejvýznamnější přínosy používání platformy ekosystému otevřeného bankovnictví, respondenti nejčastěji odpovídali získání přístupu k pohodlným a inovativním bankovním službám, což uvedlo 30 % vedoucích představitelů velkých společností a 23 % představitelů malých a středních podniků.

Zákazníci komerčních bank také očekávají, že jim otevřené bankovnictví umožní oslovit více zákazníků a partnerů (jak uvedlo 19 % zástupců velkých korporací a 25 % respondentů z malých a středních podniků) a optimalizovat své procesy (uvedlo 17 % respondentů z velkých korporací a 20 % z malých a středních podniků). Na otázku, jaké oblasti by se mohly díky otevřenému bankovnictví a partnerství s jejich bankou zlepšit, respondenti z malých a středních podniků i z velkých korporací uvádějí platby, finanční management a správu hotovosti.

„Zatímco doposud se diskuse okolo otevřeného bankovnictví zaměřovala na zákazníky retailových bank, zjistili jsme, že zákazníci komerčních bank chtějí od svých bank téměř totéž,“ řekl Alan McIntyre, senior výkonný ředitel a vedoucí bankovní praxe v Accenture. „Otevřené bankovnictví bankám poskytne příležitost využívat ekosystémy platforem a poskytovat tak lepší služby, včetně pomoci klientům z malých a středních podniků i velkých korporací rozšiřování jejich vlivu na trhu a využívání nejmodernějších bankovních služeb.“

Drtivá většina velkých bank do iniciativ otevřeného bankovnictví pro své komerční zákazníky již investovala nebo tyto investice plánuje během příštího roku; více než dvě třetiny (71 %) plánují investovat až 20 milionů USD a čtvrtina (24 %) plánuje investovat více než 20 milionů USD, vytvořit si své platformy otevřeného bankovnictví, nabízet služby třetích stran a zkoumat možnosti použití otevřeného bankovnictví.

Studie též zjistila, že více než jedna třetina (35 %) zákazníků komerčních bank již platformy otevřeného bankovnictví používá a dalších 42 % má v úmyslu tak učinit v roce 2019. Na otázku, jakého partnera by v rámci otevřeného bankovnictví preferovali, téměř tři čtvrtiny (72 %) klientů z velkých korporací a dvě třetiny (65 %) klientů z malých a středních podniků uvedly svou banku; pouze 15 % komerčních klientů by preferovalo nebankovního poskytovatele služeb.

„Jsme svědky přílivu pohotových nebankovních digitálních nováčků, kteří hbitě využívají inovace otevřeného bankovnictví k odlákaní klientů, kteří doposud využívali služeb tradičních bank,“ uvedl McIntyre. „Aby mohly zavedené banky těmto konkurentům čelit, musejí se na trhu rychle prosadit jako lídři otevřeného bankovnictví tím, že budou přizpůsobovat svůj byznys a provozní modely ekosystémům platforem. Banky mají v tomto boji značnou výhodu – a tou jsou jejich stávající vazby s komerčními zákazníky, které jsou založena na důvěře, bezpečnosti a soukromí. Měly by ale opustit svou komfortní zónu a nabízet řešení, která budou více než s bankovními produkty úzce ladit s potřebami zákazníků.“

 

Datum vytvoření: 03/01/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš