„Spolupráce s Česko.Digital je jedním z čerstvých partnerství, jež uzavíráme v rámci krizového fondu, který jsme vyčlenili pro boj s následky pandemické krize,” vysvětluje ředitel Nadace České spořitelny Ondřej Zapletal a doplňuje: „Příjemci podpory jsou primárně tisíce dětí, které se ocitly ve vzdělávací izolaci, ale i učitelé a školy, jímž nabídneme IT a metodickou podporu pro vyučování na dálku.”
„Původně jsme v Česko.Digital plánovali rozšiřovat kmenový tým v příštím roce, jakmile za námi budou viditelné výsledky práce. Poslední tři měsíce nám ale daly příležitost velmi pružně reagovat - komunita se prakticky přes noc zdvojnásobila na 2400 dobrovolníků, vzniklo organicky několik nových projektů a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Čas začít posilovat tým i celou organizaci tak nastal už teď. Jsme rádi, že naším prvním partnerem je právě Nadace České spořitelny. Naše spolupráce nám dovolí nejen rozšířit část kmenového týmu, který se stará o zázemí a podporu dobrovolníků pracujících aktuálně na sedmi projektech, ale umožní nám jít naplno i do projektu Učíme online,” říká Jakub Nešetřil, zakladatel Česko.Digital.
Dobrovolníci z platformy Učíme online aktuálně pomáhají se zprovozňováním on-line výuky celkem 376 školám po celé republice, zorganizovali 23 interaktivních webinářů, ve kterých učitelé - dobrovolníci pomáhají svým kolegům s on-line výukou a kterými doposud prošlo přes 400 učitelů. V rámci sbírky počítačů pro potřebné rodiny pak shromáždili přes 1000 počítačů, které ve spolupráci s Člověkem v tísni, Nadací OSF a Eduzměnou předávají novým majitelům.
„Ucimeonline.cz vzniklo v komunitě Česko.Digital spontánně, abychom co nejrychleji pomohli učitelům a školám zareagovat na náročnou situaci. V průběhu jsme si ale uvědomili, že pokud chceme k proměně a modernizaci školství opravdu pomoct, je třeba se této oblasti věnovat dlouhodobě,“ říká Eva Pavlíková z Česko.Digital, koordinátorka projektu Učíme online. „Díky podpoře Nadace České spořitelny můžeme v rámci projektu nejen výrazně rozjet stávající aktivity - zprovozňování online výuky, pomoc učitelům s online výukou nebo sbírku počítačů, ale můžeme se pustit i do nových. Chystáme se například vytvořit celorepublikovou mapu škol, která pomůže nejen nám zorientovat se v tom, které školy aktuálně potřebují technologickou pomoc. Otevřením škol naše práce nekončí, naopak začíná,“ dodává Eva Pavlíková.