Z analýz také vyplynulo, že 100 procent dotázaných bank podporuje mobilní platformu iOS a Android, 60 procent Windows a jen několik z nich investuje do podpory Blackberry. Minulý rok se banky po celém světě zaměřily na zdokonalení mobilního bankovnictví.
„Lidé chtějí mít přístup ke svým účtům 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a možnost využívat stále propracovanější aplikace na chytrých telefonech a tabletech. Výsledkem je nepřeberné množství zajímavých novinek a vylepšení," říká Jim Marous, vydavatel Retail Banking Strategies pro portál The Financial Brand.
Podle průzkumu 29 procent bank nabízí mobilní aplikaci umožňující zablokování kreditní nebo debetní karty jednoduše přes mobil. Z průzkumu dále vyplývá, že až 91 procent bank umožňuje klientům provádět platby stávajícím příjemcům, zhruba polovina umožňuje platby ve prospěch nových příjemců nebo na telefonní číslo. Pouze 14 procent hodnocených aplikací umožňuje platby na e-mailovou adresu a dvě procenta prostřednictvím sociálních sítí.
„Funkčnost a design jdou u mobilních aplikací ruku v ruce. Ovládat banku přes mobil je dnes otázka stylu a vkusu. Naši mobilní aplikaci si už stáhlo přes 70 000 klientů. Asi polovina ji aktivně využívá. Měsíčně zaznamenáme až 200 000 přihlášení. Za minulý rok aplikací protekla více než miliarda korun (56 milionů euro),“ říká specialista na mobilní bankovnictví banky Zuno František Cimbálik.