Lidem, kteří žádají o mPůjčku od mBank a nejsou jejími klienty, nyní odpadá nutnost stahovat výpisy z účtu nebo potvrzovat dokumenty od zaměstnavatele, tedy úkony, které proces žádosti o půjčku zbytečně prodlužují.
Zjednodušený proces žádosti umožňuje evropská směrnice Payments Service Direction Two (PSD2), díky které mezi sebou banky komunikují přes sjednocené rozhraní. mBank si tak se souhlasem žadatele příjem s danou bankou ověří sama, přičemž získá pouze ty informace, které potřebuje o vyřízení žádosti. V současné době je spolupráce možná s Českou spořitelnou, ČSOB, Komerční bankou, Monetou nebo Fio bankou. Podmínkou je práce na zaměstnanecký poměr a zasílání hlavního finančního příjmu jedné z uvedených bank alespoň po dobu šesti měsíců.
Žadatelé o osobní půjčku tak zvládnou celý proces online bez nutnosti chodit na pobočku, zbytečného papírování a bezpečně. Od zaslání žádosti až ke schválení nezabere takový postup žadateli více jak čtyři minuty.
„Směrnice PSD2 plně reflektuje přístup mBank, která si zakládá na tom, že mnoho věcí lze vyřešit online, bez nutnosti navštívit pobočku. Náš proces je navíc velmi rychlý. Ověřování příjmu prostřednictvím PSD2 neupřednostňuje klienty s předem schválenou půjčkou, což je výhoda jak pro klienty mBank, kteří naši banku nepoužívají pro zasílání svých hlavních zdrojů příjmu a půjčku tak nemají předem schválenou, tak pro neklienty,“ říká Kateřina Veselá, manažerka týmu nehypotečních úvěrů, a pokračuje: „Vnímáme, že je o tuto novinku zájem, a to primárně u osob, kteří o mPůjčku žádají právě skrze mobilní či internetové bankovnictví. Navíc u žadatelů pozorujeme, že si mBank vybrali na základě porovnání osobních půjček s ostatními bankami.“