Přejít k hlavnímu obsahu
Klienti Moneta Money Bank utratili platbami přes telefony a hodinky miliardy
Prostřednictvím svých chytrých telefonů a hodinek utratili klienti Moneta Money Bank od konce roku 2016 již více jak 2,3 miliardy korun. Počet těchto transakcí přitom přesáhl 5 milionů. Samotnou platbu přes Apple Pay, kterou banka spustila letos v únoru, uskutečnili lidé ve více než 2 milionech případů, během nichž za objednané zboží a služby zaplatili přes 1 miliardu korun.

Moneta Money Bank spustila metodu Apple Pay letos 19. února jako první banka v zemi. Platby prostřednictvím chytrých hodinek Garmin a Fitbit svým klientům umožňuje již od loňského září a vůbec první „smart“ platební metodu – Google Pay – nabízí už od listopadu 2016.

„Během příprav na spuštění Apple Pay jsme byli jako jediná česká banka v přímém kontaktu s evropskou centrálou společnosti Apple v Londýně,“ potvrzuje mluvčí Moneta Money Bank Zuzana Filipová. Banka tím podle ní stoprocentně využila navázané kontakty a zkušenosti z dřívější spolupráce s americkým gigantem, kdy se vývojáři z Apple a Moneta Money Bank poprvé setkali nad optimalizací mobilního bankovnictví Smart Banka a poté na podzim při spouštění služby Apple Business Chat. Tu Moneta Money Bank nabídla vloni na podzim jako první a doposud i jediná společnost v České republice. „Byli jsme také vůbec první českou bankou, která od společnosti Apple získala prestižní certifikát opravňující ke spuštění Apple Pay a nahrání aplikace podporující Apple Pay do obchodu App Store,“ dodává Filipová.

Již během únorového spouštění Apple Pay avizovala banka ambici dosáhnout ještě do konce letošního roku hranici 100 tisíc klientů, kteří by za své nákupy platili právě prostřednictvím telefonu nebo hodinek. „V současné době již mezi našimi klienty registrujeme více než 77 tisíc aktivních zařízení, která jsou nastavena na platby za pomocí Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay nebo Fibit Pay,“ říká manažer pro platební karty Moneta Money Bank Jan Hruška. Podle něj využívají klienti nejčastěji Google Pay a Garmin. „Zajímavosti je ale především obrovský nárůst uživatelů platících hodinkami Garmin, kde během posledních osmi měsíců evidujeme 8násobný nárůst počtu uživatelů,“ dodává Hruška, podle kterého si banka tento nárůst vysvětluje nejenom módním trendem ale i stále vzrůstajícím důrazem lidí na zdravý životní styl.

 

Datum vytvoření: 21/08/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Trh nemovitostí znervózňuje ČNB. Jaké má centrální banka možnosti? Svižný růst cen nových nemovitostí prosakuje do inflace skrze několik kanálů. K ... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČNB nepřekvapila svým rozhodnutím ponechat 3,5% sazbu, ani jestřábím komentářem Na druhé straně prognóza ČNB připouští další pokles základní úrokové sazby na 3,... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Disent vůči Powellovi roste, ten ale drží jestřábí linii Rozložení hlasů zveřejněné na konci komentáře k rozhodnutí Fedu logicky nažhavil... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák