„V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny. Kromě celé řady online služeb tak Generali Česká pojišťovna tuto technologii v blízké budoucnosti využije i v případě podpisů dokumentů.
Klientská zóna GČP přitom byla vybrána pro uplatnění této technologie záměrně – představuje totiž nástroj, kde se technologické inovace scházejí na jednom místě. „Pojišťovny jsou důležitým segmentem pro rozšíření využívání služby BankID a mohou výrazně posunout digitalizaci Česka. Jsme rádi, že můžeme uvítat takto významného partnera a velmi si ceníme rychlosti, s jakou Generali Česká pojišťovna zpřístupnila službu svým více než 3 milionům klientů," říká Jan Blažek, člen představenstva BankID.
„Možnost využívat výhody bankovní identity disponuje kolem 5,5 milionu Čechů. Snadnější zřízení klientské zóny tak v tuto chvíli nabízíme klientům České spořitelny a ČSOB. V brzké době se zapojí také Komerční banka, Moneta či Air Bank,“ doplňuje Jiří Doubravský. Do konce roku bankovní identitu nabídne na českém trhu až desítka bank.
Standardní žádost o aktivaci Klientské zóny GČP probíhá on-line a v několika krocích. V jejich rámci dochází k pečlivému ověřování klienta na základě jím uvedených dat. V tomto procesu hrají roli mimo jiné rodné číslo, telefonní číslo a e-mail. V ideálním případě může celý postup dokončit a svůj účet si aktivovat.
Nastanou-li nesrovnalosti (například kvůli chybějícím údajům není možné klienta takto ověřit), je nutné proceduru dokončit zadáním aktivačních kódů. Ty žadatel s ohledem na bezpečnost obdrží v písemné podobě. Případně vše může vyřídit na pobočce. V případě využití bankovní identity klient projde autentizací, dojde v systémem GČP k rychlému porovnání jeho údajů s těmi interními a následně je celý online proces ukončen aktivací klientské zóny. Při využití bankovní identity se riziko komplikací omezuje na minimum (např. odpadá k ověřování klienta na základě unikátního telefonního čísla) a vše trvá v řádech několika minut.