Přejít k hlavnímu obsahu
ČSOB a Policie ČR spouští kampaň na podporu bezpečnosti dětí na internetu
Více než polovina třináctiletých dětí pravidelně využívá internet a má založený profil na některé ze sociálních sítí. Děti se v digitálním světě pohybují naprosto přirozeně a svými technickými znalostmi často předčí své rodiče. Chybí jim ale zkušenosti a obezřetnost, čímž jsou v on-line prostředí velmi zranitelné. ČSOB ve spolupráci s Policií ČR proto spouští kampaň, která cílí na rodiče nezletilých dětí a upozorňuje na rostoucí nebezpečí v digitálním světě.

„Dlouhodobě se věnujeme finančnímu vzdělávání dětí a náš úspěšný program jsme rozšířili o digitální bezpečnost a prevenci rizik na internetu. Policii ČR jsme jako odborníky a experty s největšími zkušenostmi v této oblasti oslovili již loni. V prosinci jsme zahájili unikátní spolupráci zaměřenou na ochranu před internetovými hrozbami, jejímž prvním počinem je právě zahájená společná kampaň,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB.

Podle policejních statistik stále výrazně přibývá on-line útoků zejména na nejmladší věkovou skupinu. Třetina českých dětí se na internetu setkala s urážkami a verbálním napadáním, deset procent pak zažilo skutečnou kyberšikanu, která má na děti výrazně negativní dopady.

„Velmi pozitivně vnímám rozšíření naší vzájemné spolupráce směrem k široké veřejnosti, potažmo rodičům. Právě rodiče jsou ti, kteří mají ten největší vliv na své potomky. Výchova je na rodičích a my jsme jim ochotni pomoci najít tu správnou cestu #onlinem, po které se vydají oni společně se svými dětmi,“ uvedl policejní prezident Jan Švejdar.

Pro ochranu dětí na internetu je zásadní prevence a vzdělávání. ČSOB proto uzavřela dohodu o spolupráci s Policií ČR a společně realizují výukový program pro děti na základních školách s názvem Tvoje cesta #onlinem. Více než 600 bankovních expertů a policejních preventistů bude ve školách upozorňovat na nebezpečné situace, se kterými se děti mohou na internetu setkat, a učit je i tomu, jak na rizikovou komunikaci reagovat.

Výuka ve škole ale nestačí, důležitá je prevence v rodině. Proto ČSOB a Policie ČR připravily digitální kampaň cílenou na rodiče nezletilých dětí, která pomocí krátkých videí ukazuje, jak snadno mohou být děti terčem internetového predátora.

Datum vytvoření: 05/03/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Trh nemovitostí znervózňuje ČNB. Jaké má centrální banka možnosti? Svižný růst cen nových nemovitostí prosakuje do inflace skrze několik kanálů. K ... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČNB nepřekvapila svým rozhodnutím ponechat 3,5% sazbu, ani jestřábím komentářem Na druhé straně prognóza ČNB připouští další pokles základní úrokové sazby na 3,... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Disent vůči Powellovi roste, ten ale drží jestřábí linii Rozložení hlasů zveřejněné na konci komentáře k rozhodnutí Fedu logicky nažhavil... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák