Linku využívá denně až 3 600 lidí. Bezkontaktní platba přispěje ke zrychlení odbavení a lidem odpadnou potíže při shánění drobných.
V pražských příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi platí zatím lidé hotově u řidiče nebo se prokazují platnou Opencard či papírovou průkazkou s daným tarifním pásmem. Do konce září bude všech 14 vozů linky 381 z Prahy do Kutné Hory vybaveno bezkontaktními platebními terminály.
„Od nové služby si slibujeme především zjednodušení obsluhy a zrychlení odbavení cestujících. Co se týče financí, Jen platby u řidiče znamenají měsíčně tržby skoro 100 tisíc korun na jeden vůz, to je milión na celou linku,“ říká Petr Tomčík, ředitel ROPID.
Řešení na míru potřebám příměstského spoje připravila ČSOB ve spolupráci s MasterCard. „Cestující chtějí platit kartou, protože se jedná o bezpečný, rychlý a spolehlivý způsob zakoupení jízdenky. jen použít bezkontaktní platební kartu již známým způsobem. Je skvělé, že se možnost koupit si bezkontaktně jízdenku přesouvá z ulic přímo do vozidel. Zavedení platby kartou i v příměstské lince, která spojuje Prahu s regionem středních Čech, je dalším milníkem komfortnějšího cestování hromadnou dopravou“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko.
Z průzkumu MasterIndex vyplývá, že téměř polovina Čechů chce platit v dopravě bezkontaktní kartou, přičemž 75 % uživatelů platebních karet dává přednost platbě kartou před hotovostí. „Češi patří v bezkontaktních platbách ke světové špičce. Mají chuť zkoušet nové technologie. Počet bezkontaktních transakcí je vyšší, než v zemích západní Evropy,“ dodává Lukeš.
ČSOB těží ze svých dosavadních zkušeností. Díky spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky a dalšími partnery se Plzeň stala prvním městem České republiky, kde cestující mohou platit bezkontaktně ve všech vozech MHD. Celkem bylo v Plzni instalováno 372 validátorů. „S linkou z Prahy do Kutné Hory jdeme zase o krok dále. Naším cílem je umožnit cestujícím v městské, příměstské i dálkové dopravě jednoduše zaplatit za jízdné bezkontaktní platební kartou,“ doplňuje Petr Hutla z ČSOB.
Veřejná doprava je prostředí, ve kterém stále dominuje hotovost. Vzhledem k dynamickému rozvoji bezkontaktních plateb představuje veřejná doprava významný potenciál. I to jsou důvody, proč se ČSOB vývoji moderních platebních metod v této oblasti intenzivně věnuje. ČSOB nabízí dopravcům individualizovaná řešení, ve velkých městech dokáže provozovat řešení, kdy systém sám vybere tarif, který je pro cestujícího nejvýhodnější – tak, jako je tomu například v Londýně. Velkou příležitostí jsou i mobilní platby a chytré aplikace pro pořízení jízdenek.