„V prvním čtvrtletí jsme museli reagovat na situaci, kterou jsme doposud nepoznali. Prvořadé pro nás bylo a stále je co nejvíce chránit zdraví klientů i zaměstnanců a zajistit dostupnost bankovních služeb. Od prvních projevů pandemie pomáháme těm, kteří to potřebují. Umožnili jsme odklady splátek spotřebitelských, firemních úvěrů a hypoték. Většina služeb je pro naše zákazníky dostupná online. Myslíme také na ty, kdo potřebují osobní kontakt. Jako součást klíčové infrastruktury státu jsme udrželi v provozu téměř všechny pobočky, na kterých jsme plně obsluhovali naše klienty. Zároveň jsme posílili služby call centra,“ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB.
Čistý zisk skupiny ČSOB činil 2,1 miliardy Kč (meziročně méně o 56 %). Objem úvěrů narostl o 6 % na 798 miliard Kč. Objem vkladů poprvé překročil bilion – činí 1,023 bilionu Kč. Celkový objem aktiv pod správou stoupl na 233 miliard Kč (meziroční zvýšení o 4 %). Provozní výnosy byly 8,1 miliardy Kč, provozní náklady vzrostly na 5,5 miliardy Kč. ČSOB udržuje silnou kapitálovou pozici a vynikající likviditní polštář. Ukazatel kapitálu CET1 dosáhl 19,9 %. „Naše skupina staví na robustních kapitálových základech a finanční síle a jsme připraveni reagovat na aktuální situaci v ekonomice i ve společnosti. Našim klientům i zaměstnancům chci tímto poděkovat za nesmírnou obětavost, nasazení a solidaritu,” dodal John Hollows.
„Pomoc retailovým i firemním klientům dotčeným covid-19 ve formě odkladů úvěrových splátek jsme spustili napříč naší finanční skupinou ještě v březnu. U úvěrů na bydlení například šlo o odklad splátek jistiny úvěrů o 6 až 12 měsíců. Od poloviny dubna jsme umožnili odkládání splátek i podle státního moratoria. Celkem už evidujeme přes 61 tisíc žádostí o odklad splátek,” doplnil Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail. Růst úvěrového portfolia Čistý zisk skupiny ČSOB se meziročně snížil kvůli významnému poklesu ostatních provozních výnosů v souvislosti s přeceněním tržní hodnoty. Meziročně se negativně projevila i vyšší základna z prvního čtvrtletí roku 2019, které ovlivnil prodej ČSOB Asset Management.
V případě mobilního bankovnictví se růst počtu aktivních uživatelů dále zrychlil na meziročních 32 procent a počet transakcí narostl o 39 procent. „V nadcházejícím období se budeme zaměřovat na rozvoj dalších funkcionalit a další vylepšování našich online služeb,” uzavřel Jan Sadil.