„Zájem klientů o placení pomocí chytrých telefonů a hodinek je obrovský. Bezkontaktní platby jsme poprvé spustili před rokem prostřednictvím vlastní aplikace Poketka a po letošním rozšíření platebních metod o služby Apple Pay či Google Pay se počet klientů, kteří platí mobilním zařízením, zvýšil na více než 120 tisíc,” říká Jan Hailich, manažer platebních řešení v České spořitelně a dodává: „Spuštěním Garmin Pay a Fitbit Pay doplňujeme nabídku bezkontaktních plateb o všechna nejmodernější řešení, která jsou na trhu k dispozici.”
Možnost snadného bezkontaktního placení prostřednictvím Apple Pay nabídla Spořitelna mezi prvními bankami na trhu, a to před osmi měsíci (19. února 2019). Od té doby si klienti prostřednictvím aplikace Apple Pay zdigitalizovali více než 120 tisíc platebních karet (88 tisíc klientů). Službu Google Pay banka spustila na začátku letošních prázdnin
(2. července 2019). Od té doby ji využívá již 30 tisíc klientů.
Klienti České spořitelny mohou i nadále využívat mobilní aplikaci Poketka. Sice s ní již od začátku listopadu nebude možné platit (možnost placení nahrazuje služba Google Pay), ale lze s ní vytvořit jednorázové virtuální karty pro bezpečné platby na internetu nebo využívat slevový program, který vrací část peněz z nákupu zpět na klientův účet. Aplikaci banka rovněž nadále používá pro testování nových služeb, které se později mohou objevit v mobilním bankovnictví.
Kromě mobilních plateb umožňuje Česká spořitelna klientům s telefony a zařízeními s operačním systémem Android a iOS i bezkontaktní výběry z bankomatů pomocí technologie NFC. V současnosti je možné bezkontaktně vybírat na více než 600 bankomatech Spořitelny vybavených bezkontaktní čtečkou.