

Investici do nemovitostí zvolilo jako výhodný způsob zhodnocení peněz nejvíce respondentů průzkumu české banky Expobank CZ, a to téměř šest z deseti (58,7 %). To je bezmála dvakrát více lidí, než kolik jich jako nejvýhodnější nástroj označilo spořicí účet nebo stavební spoření. Obě metody zhodnocení financí shodně určilo 31,7 % dotázaných. „Z průzkumu překvapivě vyplynulo, že téměř polovinu mladých lidí ve věku 25 až 34 let oslovují pro zhodnocení peněz spořicí účty. Hlavním důvodem může být například vysoká likvidita vložených prostředků. O tyto účty naopak jeví zájem jen pětina lidí z generace 45 až 54 let. Mezi jejími příslušníky jednoznačně vedou nemovitosti, a to v 68 % případů,“ uvádí Kateřina Petko, ředitelka marketingu a komunikace a tisková mluvčí Expobank CZ.
Muže lákají akcie, ženy zase drahé kovy
Jako výhodný způsob zhodnocení peněz označila více než čtvrtina lidí
(28 %) akcie, podílové fondy a dluhopisy. Větší část z nich přitom tvoří muži, z nichž 15 % oslovily přímo investice do společností. V průzkumu však tuto možnost zvolilo jen 3,4 % žen, ty naopak projevily výrazně větší zájem o investice do drahých kovů (v 22,4 % případů). „Podobné trendy pozorujeme i v rámci našeho NEO účtu. Jeho prostřednictvím lze díky spolupráci banky s crowdfundingovou platformou Fundlift podpořit začínající i již zavedené firmy. Tuto možnost častěji volí právě muži. Ženy naopak více láká možnost pořídit si přes účet investiční zlaté mince nebo medaile od České mincovny, která je dalším z našich partnerů,“ doplňuje Kateřina Petko.
Ženy šetří na horší časy, muži na koupi nemovitosti
Spořicí nebo investiční produkty Češi podle průzkumu nejčastěji využívají k vytvoření finanční rezervy (78 %). A to zejména pro případ ekonomické krize nebo ztráty zaměstnání (47,3 %) nebo jako finanční „polštář“ pro život v důchodu (42 %). Právě na ten dle výsledků průzkumu myslí častěji ženy než muži, stejně jako na možnou krizi nebo nezaměstnanost. Muži zase častěji shromažďují peníze na koupi nemovitosti. Mezi mladší věkovou generací od 25 do 34 let si nejvíce lidí spoří právě na horší časy a na bydlení, příslušníci starší generace od 45 do 54 let zase více myslí na důchod. Spoření a investice určené pro koupi auta, dovolené nebo elektroniky jsou podle průzkumu stejně populární jako ukládání prostředků pro děti nebo vnoučata (oboje 25,4 %).



