Přejít k hlavnímu obsahu
Air Bank spouští službu na zjednodušení práce s fakturami
Práci s fakturami se svým klientům snaží zpříjemnit banka Air bank, která spouští novou službu na zjednodušení plateb faktur – Šanon.

Ta bude součástí internetového bankovnictví i mobilní aplikace. Lidé si do něj budou moci nahrávat všechny své platební doklady. Složenky a faktury z něj rovnou snadno zaplatí, protože Šanon sám přečte a předvyplní všechny údaje. Každou účtenku v něm rychle najdou s pomocí fulltextového vyhledávání.

K nahraným složenkám, fakturám a účtenkám mohou lidé v Šanonu přidávat také poznámky nebo obrázky, jako jsou třeba fotky, manuály nebo záruční listy. Mohou si k nim také nastavovat připomínky důležitých termínů. Díky tomu už nezapomenou udělat žádnou platbu, prodloužit smlouvu nebo uplatnit včas záruku.

„Banky vylepšují internetová bankovnictví, vyvíjí mobilní aplikace a vydávají platební karty, aby klientům pomáhali s placením. Při placení ale mají lidé také spoustu starostí s různými platebními doklady nebo termíny, kterým zatím banky nevěnovaly velkou pozornost,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Více než 52 % Čechů už někdy zapomnělo zaplatit včas složenku nebo fakturu. Nejčastějším důvodem je odkládání platby kvůli přepisování údajů. To totiž považuje 63 % lidí za zdlouhavé a obtěžující. Složenky a faktury k přepsání přitom dostává přes 68 % Čechů, 37 % lidí dokonce měsíčně nebo častěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK pro Air Bank.

Vedle pracného přepisování složenek a faktur představuje pro lidi častý problém také hledání účtenek. 91 % Čechů dostane za měsíc alespoň jednu důležitou účtenku, kterou by si rádi schovali. Jenže 79 % lidí nemá v účtenkách žádný systém. Proto se 51 % Čechů už někdy stalo, že nějakou účtenku hledali a nakonec ji nenašli vůbec. Ti úspěšnější pak někdy tráví hledáním účtenek i několik hodin.

Vyhnou se tak tomu, že kvůli propadnuté záruce nestihnou něco reklamovat nebo opravit včas. Podle průzkumu STEM/MARK se přesně tohle stalo už 63 % Čechů. Lidé ale podle průzkumu zapomínají i na další termíny. 26 % lidí například někdy prošvihlo garanční nebo technickou prohlídku auta. 21 % Čechů zapomnělo na splátku kreditní karty, 17 % propáslo konec povinného ručení a 16 % konec pojištění bytu.

Šanon je klientům Air Bank dostupný od 4. prosince 2015. Až do listopadu 2016 ho budou moci využívat úplně zadarmo. Poté za něj s Malým tarifem zaplatí 25 korun měsíčně, u Velkého tarifu ho budou mít dál zdarma v ceně měsíčního paušálu.

 

Datum vytvoření: 04/12/2015
-- Redakce

 

linkedin

Komentáře komentáře
ECB zvýšila sazby nejvíce od vzniku eurozóny, ČNB ji asi následovat nebude ČNB se naopak otáčí a možná již otočila zcela opačným směrem. Holubičí obrat v b... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ČNB přešlapuje na místě, dalšímu růstu sazeb se nevyhne Inflace se v červnu pohybovala více než dva procentní body nad jarní prognózou a... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Vysoká inflace začíná měnit chování spotřebitelů Meziroční srovnání je však v tomto případě poněkud zavádějící v důsledku konce l... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek