Přejít k hlavnímu obsahu
Technologie

Okamžité platby nie sú bežné všade, ešte stále sa platí aj šekmi

Peter Géc
ZBK tento rok oslavuje 30 rokov od svojho vzniku. Čo sa v platobnom biznise za ten čas podarilo? Podarilo sa takmer všetko. Od prvej verifikačnej SMS k platbe kartou na internete, cez rýchlo zavedené bezkontaktné platby. VÚB ako prvá zaviedla kartu v mobile. Tatra banka bola prvá, ktorá zaviedla platby cez Apple Pay a Google Pay. Na  Slovensku máme najväčší podiel mobilných platieb v Európe. Ne...

Jak na efektivní testování

Testing
Pozice současného testingu Software hraje důležitou roli v našem každodenním životě, proto je nezbytné, aby byl spolehlivý a bezchybný. Chyby mohou mít vážné důsledky. Testování je nedílnou součástí softwarového životního cyklu (SDLC) a je klíčové pro zajištění kvality a bezpečnosti softwaru. Je integrované do celého procesu vývoje, od počátečního návrhu až po finální realizaci. Moderní přístup...

Čtyři banky spouští platební řešení Cvak

Cvak
„Zrychlení a zjednodušení plateb, online dostupnost pohodlně přes mobil, bankovnictví bez absurdních poplatků, a to vše s důrazem na poskytování toho nejlepšího zákaznického zážitku. Od našeho startu před dvanácti lety pro klienty neustále měníme svět placení k lepšímu. V digitálním platebním styku jsme proto vždy nadšeni, když můžeme klientům nabídnout takovou službu, která jim zjednoduší živo...

Jak promění umělá inteligence svět bankovnictví

AI
Umělá inteligence dnes již umí psát básně, kreslit obrazy nebo vytvářet příspěvky na sociální sítě. Diskuze nad tím, kterých sfér lidského života se její rozšiřující využívání nejvíce dotkne, se znovu mohutně rozjela po zavedení populární funkcionality s názve ChatGPT, což je chatbot, který je schopen v reálném čase komunikovat s uživatelem a plnit jeho zadané pokyny. Lidé na sociálních sítí za...

Nová platforma automaticky vyhodnotí udržitelnost podnikání firem

Synesgy
Tváří v tvář všudypřítomné a pouhým okem viditelné klimatické změně vzniká naléhavá potřeba ohleduplnějšího podnikání ve vztahu k životnímu prostředí, zejména spalováním fosilních paliv, potřeba začít se chovat udržitelně s ohledem na dostupné zdroje a zachování obyvatelné planety pro budoucí generace. Cílem evropské směrnice CSRD o povinném vykazování nefinančních informací je standardizace da...

Google brzy vypne cookie třetích stran. Jakou strategii zvolí banky pro digitální marketing?

martin stiller
Po několika vlnách digitální transformace nalézají finanční instituce zlatý grál v digitálním marketingu. Výrazný přesun zákazníků z poboček do digitálních kanálů nutí banky a pojišťovny investovat do technologií, které jim umožňují vzdáleně rozpoznávat měnící se potřeby zákazníků a oslovovat je s relevantními nabídkami služeb. Jedním z významných nástrojů pro efektivní cílení on-line reklamy j...

Digitální empatie není oxymóron. Jak zefektivnit digitální prodej a dodat mu lidskou tvář?

omnichannel
Nejen v České republice, ale i celosvětově se výrazně zrychluje trend prodeje finančních produktů přes digitální kanály. Banky i pojišťovny mají ambice, aby se tyto kanály, jako je třeba mobilní telefon, sociální sítě nebo i domácí hlasové asistenty, staly hlavním prodejním kanálem a postupně nahrazovaly síť poboček a kiosků. K těmto změnám jsou banky tlačeny jednak rostoucími náklady, ale i z...

Generali Česká nově zapojila do ověřování svých klientů bankovní identitu

bank id
„V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ř...

Prokletí poslední míle aneb čtyři důvody, proč většina analytických modelů zůstane nedokončená

it
Analytická společnost IDC odhaduje, že 65 procent datových modelů nikdy není nasazeno. Z tohoto pohledu je zřejmé, že banky a pojišťovny fakticky plýtvají prostředky vynakládanými na přípravu, modelování a implementaci analytických modelů. Lze očekávat, že s postupným rozšiřováním umělé inteligence v sektoru finančních služeb budou banky i pojišťovny klást vyšší důraz na rychlost a efektivitu v...

Digitalizace podle Průmyslu 4.0 v Astra Motor

Industry 4.0
Společně vytvořili unikátní systém, který firmě Astra Motor pomohl přejít od papírové dokumentace k digitálnímu řízení výroby. Nový systém Digitální pracoviště 4.0 pomáhá s optimalizací jednotlivých oblastí procesu výroby od jejího plánování přes technickou přípravu a sledování vytíženosti stroje až po reporting a poskytování dat pro jejich další využití či analýzy. Celý proces je integrován s ...

Open Banking

Komentáře komentáře
Inflace v únoru dál zvolňuje, jsme na cíli a můžeme ještě níž Odchylka inflace oproti únorové prognóze ČNB se tak opět mírně rozšířila z 0,7 p... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ECB míří k červnovému snížení sazeb ECB zůstává nadále pevně zakotvena v módu závislosti na příchozích datech. Ta za... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Reálná mzda se za poslední dva roky propadla o 11 % Žádná mzdová inflace či mzdová spirála se loni nekonala, protože vysokou inflaci... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek