Skrze BankID banky v podstatě suplují služby státu. Byl by toho vůbec schopný jiný subjekt?
L.: Banky jsou orientovány na zákazníka a zákaznickou zkušenost, dokážou klienty vzdělávat a vědí, jakou službu nabízet a jak ji komunikovat. Lidé bankám důvěřují, svěřují jim peníze. A zároveň banky do digitalizace a bezpečnosti investovaly řádově stovky miliard korun. Banky mají silnou pozici, aby nabídly nejatraktivnější a nejjednodušší způsob přihlášení do světa digitálních služeb.
B.: Je třeba dívat se do historie. Banky využívají bankovní identitu jako způsob přihlašování do internetového bankovnictví už asi 15 let a není to pro ně žádná novinka. Naopak v případě státu byla potřeba řešit věci digitálně velmi nízká, a tudíž i nabídka služeb je v tomto směru zatím minimální. Kvůli tomuto přístupu stát nabíral digitální zkušenosti velmi pomalu a nyní se učí v této oblasti lépe pohybovat. Zkušenost ze zahraničí je taková, že díky mnohaletému know- -how vedly podobné projekty právě banky.