Podíl lidí, pro které je zajímavé si v současné době uzavřít stavební spoření, je na dlouhodobém maximu. Atraktivita stavebního spoření je nejvyšší od roku 2011, tedy od vzniku pravidelného šetření IBRS pro Českomoravskou stavební spořitelnu. „Stavebko se vrací na pozici produktu, který patří do každé rodiny. Stavební spořitelny postupně vylepšují svou nabídku, k vyššímu zájmu v poslední době přispívá i potřeba mít naspořeny vlastní peníze při žádosti o úvěr na bydlení,“ vysvětluje důvody růstu atraktivity předseda představenstva ČMSS Tomáš Kořínek.
Letos v červnu označilo 46 % klientů stavební spoření jako atraktivní produkt. Ještě na podzim 2017 podobně odpovědělo jen 35 % dotázaných a při vzniku průzkumu v roce 2011 to bylo jen 19 % odpovědí.
Stavební spoření je nejen lépe vnímáno, zároveň se jeho atraktivita přenáší do skutečného zájmu o uzavření smlouvy. Na otázku „Plánujete si uzavřít stavební spoření?“ odpovědělo v posledním průzkumu kladně 13 % lidí. O dva roky dříve to bylo 10 % a před pěti lety jen 5 procent dotázaných.
Zájmu o stavební spoření nahrává rovněž fakt, že klienti musejí mít naspořeny vlastní peníze předtím, než si vezmou úvěr na bydlení. To vnímají především mladí lidé, výrazně proto roste počet mladých klientů stavebních spořitelen a lidí, kteří dosud neměli se stavebním spořením žádnou zkušenost.
Rostoucí zájem se projevil už v loňském roce, kdy stavební spořitelny zvýšily své prodeje o 15 procent na více než 480 tisíc smluv (včetně navýšení cílových částek). Pozitivní je i výhled ČMSS na letošní rok, mělo by dojít k dalšímu růstu a spořitelny by mohly uzavřít více než 500 tisíc nových smluv.
Průzkum uskutečnila agentura IBRS v červnu 2019 na 1000 respondentech z celé České republiky.