![Profile picture for user seidler](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/1627-img-9207.jpg?itok=tjqaRQPN)
![](/sites/default/files/styles/large/public/field/image/istock-1023136634.jpg?itok=oVVF5djp)
Nic přitom nenaznačuje, že by se situace měla v nejbližších měsících změnit, protože k výraznému omezení došlo i u nových zakázek. Ty se meziročně snížily o téměř deset procent.
Jak uvádí statistický úřad, největší měrou se na aktuálním poklesu průmyslu podílí automobilový průmysl, jehož produkce se snížila o 7,6 %. Slabé výsledky tohoto největšího tuzemského průmyslu navíc nelze svést na srovnávací základ, protože loňská příprava na nové emise, která zahýbala s výrobou i zásobami, se odehrála až později. Pokles nových objednávek v automobilovém průmyslu o téměř 9 % přitom rovněž obrat k lepšímu nijak nevěstí. V černých číslech tentokrát zůstalo jen několik málo průmyslových oborů (farmacie, plasty), naprostá většina svoji produkci omezovala a stejně tak i jejich nové zakázky až výjimky padaly.
Červnové výsledky průmyslu dávají tušit, že česká ekonomika v důsledku slábnoucí zahraniční poptávky dále zpomaluje. Eskalující obchodní války, hrozba divokého brexitu a zejména pak nižší čínská poptávka podepisující se na německém průmyslu, pro který ten český funguje jako subdodavatel, optimismu nepřidají.
Autor: Petr Dufek, analytik ČSOB
![Komentáře](/sites/default/files/tmp/komentare.png)
![Profile picture for user seidler](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/1627-img-9207.jpg?itok=tjqaRQPN)
![Profile picture for user Petr Dufek](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/picture-625-1553589458.jpg?itok=ZWWPsMnn)
![Profile picture for user Dominik Rusinko](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/picture-3139-1555587889.jpg?itok=O0EuITi9)