Atraktivita stavebního spoření je nejvyšší za posledních 8 let, tedy od vzniku průzkumu, vyplývá z pravidelného šetření IBRS pro Českomoravskou stavební spořitelnu. „Stavebko je dlouhodobě jediným zabezpečeným spořicím produktem, který poráží inflaci. K vyššímu zájmu v poslední době přispívá i potřeba mít naspořeny vlastní peníze při žádosti o úvěr na bydlení,“ vysvětluje důvody růstu atraktivity předseda představenstva ČMSS Tomáš Kořínek.
V aktuálním průzkumu označilo 41 % klientů stavební spoření jako atraktivní produkt. Ještě na podzim 2017 podobně odpovědělo jen 35 % dotázaných a při vzniku průzkumu v roce 2011 to bylo jen 19 % odpovědí.
Lepší vnímání stavebního spoření se odráží i v nárůstu zájmu o uzavírání nových smluv. Na otázku „Plánujete si uzavřít stavební spoření?“ odpovědělo v posledním průzkumu kladně 12 % lidí. O rok dříve to bylo
10 % a před pěti lety jen 5 % dotázaných. „Nejen, že se zlepšuje vnímání stavebního spoření, klienti zároveň opravdu chtějí ve stavebku spořit,“ dodal Tomáš Kořínek. Průzkum dále ukázal, že pro více jak polovinu dotázaných (52 %) je stavební spoření atraktivním produktem pro zhodnocení peněz.
Zájmu o stavební spoření nahrává rovněž fakt, že klienti musejí mít naspořeny vlastní peníze předtím, než si vezmou úvěr na bydlení. To vnímají především mladí lidé, výrazně proto roste počet mladých klientů stavebních spořitelen a lidí, kteří dosud neměli se stavebním spořením žádnou zkušenost.
Rostoucí zájem se projevil už v loňském roce, kdy stavební spořitelny zvýšily své prodeje o 15 % na více než 480 tisíc smluv (včetně navýšení cílových částek). Pozitivní je i výhled ČMSS na letošní rok, mělo by dojít k dalšímu růstu a spořitelny by mohly uzavřít více než 500 tisíc nových smluv.