Jak vlastně EY definuje úspěch? Co je základem úspěšného a efektivního týmu? A co EY od lidí vyžaduje? Právě o těchto tématech a spoustě dalších jsme si povídali s Mariannou Avalovou v novém čísle Bankovnictví.
Není tajemstvím, že EY dnes patří mezi špičku na poli poradenství. Co za tímto úspěchem stojí?
Myslím, že za úspěchem stojí zejména lidé, kteří v EY pracují. Hlavní devízou každé poradenské firmy jsou totiž lidé, jejich zkušenosti, odborné znalosti a odhodlání poskytovat služby klientům v té nejlepší kvalitě. Zároveň je to i o dlouhodobé a soustavné práci, kterou v EY odvádíme. Není to něco, co by přišlo ze dne na den. Úspěch je třeba si zasloužit.
Vy sama dnes máte v EY na starosti dva týmy, můžete je maličko čtenářům představit?
Máte pravdu, mám na starosti dva týmy, které poskytují nekvantitativní služby, tedy takové, které nejsou o výpočtech a modelech, ale právě o byznysu, procesech, regulaci a compliance. Jsou to dva týmy, ale fungují jako jeden. Spousta lidí se mě ptalo, jak vůbec může byznysová a regulatorní část fungovat dohromady. Podle nich jsou to od sebe vzdálené oblasti. Já si ale myslím, že tyto dvě části se velice dobře doplňují – lidé z compliance potřebují porozumět byznysu a na druhou stranu nejde v prostředí regulované finanční instituce navrhnout životaschopné inovativní řešení, aniž by byly zohledněny regulatorní požadavky. Proto u nás fungují byznys a compliance v symbióze. Doplňují se a vzájemně se challengují. Jeden bez druhého ve finále nemůžou fungovat.