Jak vlastně Visa dnes jako společnost funguje? Co jsou její hlavní priority? A jaké kroky se chystá učinit pro to, aby se použití karty v e-commerce stalo samozřejmostí? Právě o těchto tématech a spoustě dalších jsme diskutovali s Marcelem Gajdošem v novém Bankovnictví.
Visa už dnes není jen o platbách, ale celkově o pohybu peněz a nějaké té přidané hodnotě. Co si pod tím představit?
V rámci společnosti Visa máme tři vrstvy příjmů. Tou první je náš core byznys, což jsou tradiční spotřebitelské platby kartou a s tím spojené platební terminály nebo platební brány. Potom máme další vrstvu, tzv. Value Added Services, kde přinášíme data, produkty a služby, které ne nutně souvisí jen s kartou, ale v podstatě souvisí například s běžným daily bankingem a vztahem mezi obchodníkem a zákazníkem. Například když má banka nějaký produkt či službu a my jí do toho dodáváme přidanou hodnotu. Jako příklady z poslední doby mohu uvést konzultace přípravy podnikatelského účtu pro mBank, spolupráci na redesignu platební brány Global Payments a na Slovenku jsme implementovali kalkulačku uhlíkové stopy Ecolitiq pro Tatra banku. Patří sem ale i autentifikace plateb jako takových, které děláme také pro zahraniční platby. Jinak řečeno, posouváme se z tradičních platebních karet do vrstvy, kde přidáváme nějaké hodnoty. Třetí vrstvou je potom Money Movement, kde využíváme toho, že máme jednu z největších platebních sítí světa, která zahrnuje 4,3 miliardy platebních karet a 130 milionů obchodníků ve více než 200 zemích světa. Tato síť dokáže přenášet finanční prostředky nejen mezi držitelem karty a obchodníkem, ale třeba mezi dvěma obchodníky a každý může být na jiné straně planety a dostat prostředky rychle, bezpečně a často i levněji, než je nyní zvyklý. Hlavními nástroji jsou v tomto Visa Direct a Currency Cloud.