Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International mezi IT profesionály v 27 zemích včetně Česka. Pouze 52 % dotázaných finančních společností a 46 % firem z oblasti online prodeje (e-commerce) věří, že musí zavést sofistikovaná opatření k ochraně peněžních transakcí.
Společnosti zabývající se online prodejem se na ochranu plateb soustředí vůbec nejméně ze všech – 16 % z nich se nezabývá instalací speciálních řešení na ochranu proti online podvodům a jen 38 % z nich je do těchto nástrojů ochotno investovat.
Kybernetičtí zločinci jdou po nejslabším článku v řetězci – po zařízeních zákazníků a online transakcích na nich probíhajících. Například platforma Kaspersky Fraud Prevention navržená speciálně pro banky, platební systémy a e-commerce firmy chrání peněžní provoz online na mnoha úrovních. Jednotné řešení pomáhá zabezpečit infrastrukturu společnosti i zařízení zákazníka zároveň. Vytváří chráněné prostředí pro online platbu během všech fází prodeje. Banku také upozorní na možnou hrozbu nebo podezřelou aktivitu.
Tři čtvrtiny uživatelů totiž očekávají, že za ochranu jejich zařízení při finančních transakcích přeberou odpovědnost právě finanční společnosti. 40 % respondentů také počítá s tím, že jim případné škody firma zaplatí. Množství kybernetických hrozeb zacílených na finanční data jednotlivých uživatelů navíc neustále roste. Podle databáze Kaspersky Security Network dosáhl v červnu jejich počet 1,4 milionu, o 15 % víc než v předchozím měsíci.