Více než 50 procent spotřebitelů si svůj nákup po zkontrolování svého účtu rozmyslí. Při nákupním rozhodování využívají lidé své smartphony i pro přímé porovnávání s konkurencí. Až 34 procent z nich používá svůj mobil při nákupech na zjištění ceny u jiných výrobců nebo značek.
"Stejně jako vzrostl počet uživatelů smartphonů, narostl i počet klientů, kteří mají neustálý přístup ke svému mobilnímu bankovnictví. Informace, které dostanou tady a teď jim tak umožňují rozumněji nakládat se svými penězi," řekl ekonom mikroekonomických průzkumů Fed Maximilian D. Schmeiser.
Až 37 procent klientů se rozhodne pro snížení svých výdajů poté, co si přečtou některé z oznámení od své banky. Je to buď email nebo SMS o zůstatku na účtu nebo upozornění o odchozích platbách.
"Banka v mobilu svojí flexibilitou překonává pobočky. Nikdy není zavřená, klienti ji mají po ruce a informace jsou k dispozici okamžitě. Osvědčeným nástrojem při kontrole výdajů v naší bankovní aplikaci je například graf, který klientovi podrobně zobrazuje přehled zůstatků. Díky této funkci si své platby uhlídá a také si je může efektivně naplánovat," říká specialista na mobilní bankovnictví online banky Zuno František Cimbálik.
Průzkum byl proveden na vzorku 4070 respondentů.