„Úvěrové registry a další poskytovatelé kreditních informací dnes stojí před zásadními změnami, které postupně povedou ke zcela novým způsobům práce s daty. Registry se díky využití nových technologií krok za krokem stávají poskytovateli komplexních informací o chování zákazníků nejen pro finanční instituce, ale i pro další sektory,“ říká Petr Kučera.
Společnost CRIF je organizátorem Bankovního a Nebankovního registru klientských informací a provozuje multioborový Registr platebních informací (REPI). Nově CRIF přichází s řešeními v oblastech identifikace klientů a digitálního onboardingu, anti-fraud řešení nebo systémů pro automatizaci obchodních procesů. „Díky nedávné akvizici společnosti Strands brzy zapojíme do našich služeb technologie postavené na umělé inteligenci, ať už půjde o služby pro řízení osobních či firemních financí nebo o schopnost využít transakční data z bankovních účtů pro vyhodnocení rizik i obchodních příležitostí klientů,“ říká Petr Kučera s tím, že bude v asociaci ACCIS v tomto směru podporovat intenzivnější sdílení know-how a příkladů z praxe jednotlivých členských společností.
Informace o potenciální rizikovosti konkrétního žadatele o úvěr nemusí být na první pohled vždy úplně zřejmá. Velmi často jsou potřeba detailnější analýzy získaných dat. „Inovativní společnosti proto neprověřují pouze úvěrovou historii žadatele o úvěr, ale posuzují celkový přístup k plnění jeho finančních závazků včetně plateb za energie, telekomunikační či jiné služby“, doplňuje Petr Kučera.