„Naším dlouhodobým strategickým cílem je být v roce 2025 uhlíkově neutrální společností v takzvaných přímých emisích, přechod k elektromobilitě je tedy jedním z logických kroků, jak toho dosáhnout. Společně s rozhodnutím, že do naší flotily budeme v budoucnu nakupovat již pouze elektromobily, jde navíc ruku v ruce i redukce vozového parku,“ uvedla v této souvislosti ředitelka Udržitelnosti a Komunikace Skupiny Moneta Zuzana Filipová.
Firemní park Monety aktuálně čítá 216 vozidel, do konce letošního roku plánuje banka toto celkové číslo snížit na dvě stovky. Ještě na začátku minulého roku přitom v garážích banky parkovalo 320 firemních aut.
S radikální proměnou své rozsáhlé flotily začala Moneta v roce 2017, když do tehdejšího vozového parku o velikosti 460 vozů pořídila celkem 60 e-golfů první generace. Právě tyto vozy nyní čeká generační obměna: „Zastaralé e-golfy budeme v průběhu letošního roku postupně vyřazovat a na jejich místo pořizovat celkem 57 nových elektromobilů. Rádi bychom koncem roku ve flotile drželi 131 aut na elektrický pohon a 69 konvenčních vozů,“ doplnila Filipová.
Automobily na elektrický pohon mají kromě nulových emisí i neoddiskutovatelnou ekonomickou výhodu: jejich roční provoz totiž vyjde až třikrát levněji, než provoz klasického vozu: svůj podíl na tom mají kromě samotné efektivity pohonu i nižší spotřební náklady, absence silniční daně nebo levnější pojištění. „Výraznou úsporou je pak absence placeného parkování zejména v Praze, kde pro elektromobily platí možnost bezplatného stání v takzvaných modrých zónách. Pokud bychom tedy do provozních nákladů započetli i parkovné v hlavním městě, pražské e-Golfy se nám zaplatí již po prvním roce provozu,“ uvedla Zuzana Filipová.