Celkové výnosy poklesly o 6,3 % na 36,2 miliardy korun. Provozní náklady stouply
o 8,2 % na 17,3 miliardy korun.
Skupina Komerční banky obsluhovala 2 199 000 zákazníků. Samotná Komerční banka měla 1 664 tisíc klientů, meziročně o 13 tisíc více.
Celkový objem úvěrů poskytnutých Skupinou KB meziročně stoupl o 5,5 %
na 827,7 miliardy korun. Vklady klientů ve Skupině KB meziročně narostly o 9,7 % na
1 006,1 miliardy korun. Objem aktiv klientů v podílových fondech, penzijním spoření a životním pojištění se zvýšil o 16 % na 251,3 miliardy korun.
„Komerční banka v roce 2023 opět dokázala, jak silnou a úspěšnou finanční skupinou je. V řadě úspěchů a iniciativ je nejvýznamnějším milníkem loňský 18. duben, kdy odstartovala Nová éra Komerční banky. Klientům jsme přinesli moderní, rychlé a uživatelsky přívětivé řešení. Aplikaci KB+ dnes používá více než 180 000 klientů, kteří oceňují nové funkcionality, nastavení tarifů či například plně digitální bezpapírové řešení. Dokončili jsme také budování nového centra pro poskytování a správu úvěrů na bydlení, společného pro KB a Modrou pyramidu. Nejen tyto kroky nám pomohly získat řadu prestižních ocenění, včetně titulu Mastercard Banka roku 2023. V letošním roce pokračujeme v implementaci strategie KB 2025 a do konce roku nabídneme služby Nové éry bankovnictví jednomu milionu našich retailových klientů,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.