Celkové výnosy dosáhly 9 miliard korun, a byly tak nižší o 5,5 % oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku. Čistý úrokový výnos poklesl zejména v důsledku zvýšení průměrných nákladů na vklady. Čistý příjem z poplatků a provizí mírně vzrostl.
Provozní náklady vzrostly o 5 % na 5,0 miliard korun. Personální náklady byly vyšší
o 3,9 %, neboť nárůst průměrných mezd byl částečně kompenzován poklesem průměrného počtu zaměstnanců. Nárůst administrativních nákladů byl tažen vyššími výdaji souvisejícími s nemovitostmi a údržbou softwaru. Vyšší odpisy a amortizace odrážely pokračující investice do digitalizace.
Celkový hrubý objem úvěrů vzrostl meziročně o 5,1 % na 789,1 miliardy korun. V rámci úvěrování občanů stoupl celkový objem úvěrů na bydlení o 3,8 %. Z toho objem hypoték KB občanům narostl o 2 % na 269,6 miliardy korun. Objem spotřebitelských úvěrů se zvýšil o 6,6 % na 35,9 miliardy korun. Celkový objem úvěrů poskytnutých Skupinou KB podnikům a ostatních úvěrů vzrostl meziročně o 6,2 % na 397 miliard korun.
Celkový objem vkladů ve Skupině KB se snížil meziročně o 3,5 % na 979,5 miliardy korun. Vývoj byl ovlivněn tím, že klienti přesouvali část svých úspor do podílových fondů. Konkurence o vklady na trhu zůstala silná. Klienti rovněž často přesouvali své vklady z běžných účtů na výnosnější termínované a spořicí účty. Vklady občanů v KB se snížily meziročně o 9 % na 320,3 miliardy korun.
„Aktivity v prvním čtvrtletí roku 2023 směřovaly k důležitému kroku v implementaci transformační strategie KB2025: otevření nové digitální banky pro nové zákazníky a zahájení migrace klientů ze stávající infrastruktury. Tento milník jsme překonali v dubnu a pokračujeme v transformaci Skupiny Komerční banky do role lídra v nové éře bankovnictví s důrazem na jednoduchý, inovativní a udržitelný přístup, založený na inteligentní kombinaci digitálního a fyzického řešení pro klienta.” uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB.
„Výsledky z prvního čtvrtletí byly ovlivněny nižší úrovní ekonomické důvěry mezi spotřebiteli a podniky a také tvrdou konkurencí na bankovním trhu. Celkové výsledky přesto byly solidní, klienti nadále prokazovali velmi dobrou disciplínu při splácení svých úvěrů, a dokonce jsme zaznamenali známky zlepšující se poptávky po úvěrech na bydlení a spotřebitelské úvěry, což snad naznačuje zlepšení optimismu lidí.” doplnil Jan Juchelka.