Přejít k hlavnímu obsahu
Generali Česká nově zapojila do ověřování svých klientů bankovní identitu
Generali Česká pojišťovna (GČP) do svých systémů implementovala tzv. bankovní identitu. Díky tomuto modernímu a bezpečnému způsobu ověření totožnosti osob tak od mohou klienti GČP začít využívat výhody s tím spojené.
bank id

„V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny. Kromě celé řady online služeb tak Generali Česká pojišťovna tuto technologii v blízké budoucnosti využije i v případě podpisů dokumentů. 

Klientská zóna GČP přitom byla vybrána pro uplatnění této technologie záměrně – představuje totiž nástroj, kde se technologické inovace scházejí na jednom místě. „Pojišťovny jsou důležitým segmentem pro rozšíření využívání služby BankID a mohou výrazně posunout digitalizaci Česka. Jsme rádi, že můžeme uvítat takto významného partnera a velmi si ceníme rychlosti, s jakou Generali Česká pojišťovna zpřístupnila službu svým více než 3 milionům klientů," říká Jan Blažek, člen představenstva BankID.

„Možnost využívat výhody bankovní identity disponuje kolem 5,5 milionu Čechů. Snadnější zřízení klientské zóny tak v tuto chvíli nabízíme klientům České spořitelny a ČSOB. V brzké době se zapojí také Komerční banka, Moneta či Air Bank,“ doplňuje Jiří Doubravský. Do konce roku bankovní identitu nabídne na českém trhu až desítka bank.

Standardní žádost o aktivaci Klientské zóny GČP probíhá on-line a v několika krocích. V jejich rámci dochází k pečlivému ověřování klienta na základě jím uvedených dat. V tomto procesu hrají roli mimo jiné rodné číslo, telefonní číslo a e-mail. V ideálním případě může celý postup dokončit a svůj účet si aktivovat.

Nastanou-li nesrovnalosti (například kvůli chybějícím údajům není možné klienta takto ověřit), je nutné proceduru dokončit zadáním aktivačních kódů. Ty žadatel s ohledem na bezpečnost obdrží v písemné podobě. Případně vše může vyřídit na pobočce. V případě využití bankovní identity klient projde autentizací, dojde v systémem GČP k rychlému porovnání jeho údajů s těmi interními a následně je celý online proces ukončen aktivací klientské zóny. Při využití bankovní identity se riziko komplikací omezuje na minimum (např. odpadá k ověřování klienta na základě unikátního telefonního čísla) a vše trvá v řádech několika minut. 

Datum vytvoření: 28/06/2021

linkedin

Komentáře komentáře
Centrální banky nakupují zlato rekordním tempem V minulém roce nakoupily centrální banky do svých rezerv více než tisíc tun zlat... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v květnu skončila nad odhadem, čeká nás vysoká volatilita Za květnovým překvapením jsou opět do značné míry velmi volatilní potraviny, kte... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Silnější růst HDP v prvním čtvrtletí nepřináší dezinflační zlom Silnější růst ekonomiky zůstává spojen s proinflačním tlakem jednotkových mzdový... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel