![Profile picture for user seidler](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/1627-img-9207.jpg?itok=tjqaRQPN)
![banka creditas pobočka](/sites/default/files/styles/large/public/field/image/Cr-pobocka-interier-2.jpeg?itok=SpYplC7V)
Data o objemech vkladů v Bance Creditas jasně ukazují, že po dlouhé době letos významně stoupá zájem o termínované vklady. Zatímco objem peněz na spořicích účtech od ledna vzrostl o 6 %, termínované produkty vykázaly růst o 147 %. Největší zájem je o produkty s krátkou dobou vkladu, tedy na rok a méně.
Výrazným trendem na celém trhu je díky vyšším úrokovým sazbám posilování objemu termínovaných depozit, kterých meziročně přibylo skoro 300 miliard korun, zatímco těch netermínovaných o 208 miliard ubylo. Přesto mají netermínovaná depozita (tedy běžné účty a spořicí účty s možností okamžitého výběru) stále ještě výraznou převahu.
Zajímavý je pak pohled na srovnání dvou nejčastějších spořicích produktů tedy spořicích účtů a termínovaných vkladů. „Ještě před rokem byl poměr peněz na spořicích účtech a termínovaných produktech zhruba 3:1, teď už je téměř vyrovnaný. Roli v tom určitě hraje fakt, že v nabídce jsou produkty s uložením na šest měsíců a méně. V době vysoké inflace a všeobecné nejistoty lidé hledají, jak své peníze bezpečně ochránit a zároveň je mít i relativně rychle k dispozici,“ říká členka představenstva Banky Creditas Ivana Pícková. Atraktivní sazby se navíc u banky projevily i v nárůstu počtu klientů, kterých od ledna přibylo 50 tisíc na současných více než 175 tisíc.
![Komentáře](/sites/default/files/tmp/komentare.png)
![Profile picture for user seidler](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/1627-img-9207.jpg?itok=tjqaRQPN)
![Profile picture for user Petr Dufek](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/picture-625-1553589458.jpg?itok=ZWWPsMnn)
![Profile picture for user Dominik Rusinko](/sites/default/files/styles/medium/public/pictures/picture-3139-1555587889.jpg?itok=O0EuITi9)