Pobočky se vyvíjejí od doby, kdy byly instalovány před více než 50 lety první bankomaty. Dnes se vyvíjejí především pod tlakem omnichannelových strategií, které banky přijaly. Bankovní pobočka budoucnosti je přetvářena silou, potřebuje doplňovat a rozšiřovat služby tak, aby vyšla vstříc požadavkům klientů, což je momentálně komunikace s bankou online a mobilní bankovnictví. Neméně důležité je také, aby banka uměla poskytovat poradenskou činnost takzvaně „face to face“.
Digitální technologie, která je propojena s ostatními systémy banky, bude v budoucnu čím dál důležitější. Neméně podstatnou roli můžou hrát i samotní zaměstnanci, jejichž hlavním úkolem bude zajišťovat pozitivní zkušenosti s bankou. Ironií je, že čím více se bankovnictví stává digitalizovaným, tím více bude potřeba lidí, kteří jsou silní v komunikaci, empatii a řešení problémů. Klienti budou navštěvovat pobočku pro specializované poradenství a k získání odborných finančních znalostí. Banka bude muset zajistit, aby její zaměstnanci byli schopni uplatnit své znalosti z oboru a vytvořit komplexní poradenství s ohledem na individuální potřeby klientů. Důležitou součástí pobočky bude i personál, který přivítá příchozí a pomůže jim vyřešit všeobecné dotazy. Poté předají klienta kolegovi s odbornými znalosti.
Technologie mohou rozšiřovat personální dovednosti pomocí analýz, které poskytnou nejlepší doporučení, jak se zákazníkem v určitém čase pracovat. Pracovníci recepce a poradci by měli být upozornění na jakoukoliv interakci klienta s bankou. Od jeho výběru v bankomatu přes dobu čekání na pobočce až po jeho finanční historii a profil. Stále důležitější tak bude role datového úředníka.
Oddělení budoucnosti bude potřebovat také personál, který pomůže při dosahování technologických cílů. S rostoucím počtem technologií v oboru, jako je například videobankovnictví, musí být zaměstnanci vyškoleni, aby dokázali technologii používat a uměli vyřešit technické problémy. Banky se budou muset také angažovat ve vzdělávání klientů, aby klienti byli schopni s digitálními službami pracovat.
Technologie se vyvíjí obrovskou rychlostí. Proto je důležité, aby personál banky byl adaptabilní a byl schopný spolupracovat v týmu. Potřeba držet krok s tím, jak se bankovnictví mění, znamená mít tým, který bude snadno a rychle ovládat nové způsoby práce. Manažeři musí zvážit, jak mohou nejlépe motivovat a řídit své týmy. Revoluční přístupy k vedení pobočky mohou být nezbytnou součástí výbavy budoucího manažera banky.
Zdroj: bobsguide.com