Bezpečné a jednoduché digitální přihlašování přes bankovní identitu usnadňuje komunikaci s pojišťovnou, odlehčuje provoz poboček a pomáhá zvýšit počet online klientů. Přes Moje VZP lze požádat o příspěvek z fondu prevence, zkontrolovat přehled zdravotní péče vykázané lékaři, nahlásit nové kontaktní údaje nebo požádat o novou kartičku pojištěnce.
„Přihlašování přes bankovní identitu je v současné době naprostým standardem, který Češi využívají denně pro komunikaci se soukromou sférou i veřejné správou. Bankovní identita nejen zjednodušuje a zrychluje celý proces, ale hlavně odstraňuje bariéry a usnadňuje život lidem v mnoha oblastech, zdravotnictví nevyjímaje,“ řekl Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
„Zhruba třetina všech registrací do portálu Moje VZP se v průběhu uplynulého roku uskutečnila právě prostřednictvím Bank iD. I z toho jasně vyplývá, že klienti bankovní identitu dobře znají a rádi ji využijí i pro komunikaci se svojí zdravotní pojišťovnou. Počet klientů využívající online komunikaci kontinuálně roste a předpokládáme, že tento trend bude pokračovat i nadále,“ uvedl Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.
Přes bankovní identitu lze ověřit totožnost pro registraci do aplikace Moje VZP a následně ji využívat k přihlašování. Za rok spolupráce využilo bankovní identitu k přihlášení téměř 300 tisíc unikátních pojištěnců, a to nejen pro sebe, ale například i pro nahlášení svých dětí.
Elektronické komunikační nástroje VZP klientům dále umožňují ověření stavu pojištění (s možností nahlásit změnu tzv. kategorie pojištěnce), sledování přehledu plateb pojistného a v případě nedoplatku i jeho rychlé úhrady, nahlášení ztráty průkazu pojištěnce nebo přihlášení novorozence k VZP ČR, a také komfortní řešení některých dalších životních situací. Tyto služby vítají rovněž OSVČ klienti, kteří díky nim mohou snadno a rychle podat přehled OSVČ bez složitého vyplňování informací, které již VZP o klientovi eviduje. Pro většinu služeb lze využít i zjednodušenou mobilní aplikaci.