Přejít k hlavnímu obsahu
Za rok spolupráce se do VZP přes Bank iD přihlásilo 300 tisíc klientů
K přihlášení do aplikace Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP), největší zdravotní pojišťovny na českém trhu, využilo bankovní identitu už 300 tisíc klientů. Možnost přihlašování přes Bank iD do portálu Moje VZP a VZP point, který používá 1,8 milionu klientů, spustila VZP ČR přesně před rokem.

Bezpečné a jednoduché digitální přihlašování přes bankovní identitu usnadňuje komunikaci s pojišťovnou, odlehčuje provoz poboček a pomáhá zvýšit počet online klientů. Přes Moje VZP lze požádat o příspěvek z fondu prevence, zkontrolovat přehled zdravotní péče vykázané lékaři, nahlásit nové kontaktní údaje nebo požádat o novou kartičku pojištěnce.

„Přihlašování přes bankovní identitu je v současné době naprostým standardem, který Češi využívají denně pro komunikaci se soukromou sférou i veřejné správou. Bankovní identita nejen zjednodušuje a zrychluje celý proces, ale hlavně odstraňuje bariéry a usnadňuje život lidem v mnoha oblastech, zdravotnictví nevyjímaje,“ řekl Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

„Zhruba třetina všech registrací do portálu Moje VZP se v průběhu uplynulého roku uskutečnila právě prostřednictvím Bank iD. I z toho jasně vyplývá, že klienti bankovní identitu dobře znají a rádi ji využijí i pro komunikaci se svojí zdravotní pojišťovnou. Počet klientů využívající online komunikaci kontinuálně roste a předpokládáme, že tento trend bude pokračovat i nadále,“ uvedl Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.

Přes bankovní identitu lze ověřit totožnost pro registraci do aplikace Moje VZP a následně ji využívat k přihlašování. Za rok spolupráce využilo bankovní identitu k přihlášení téměř 300 tisíc unikátních pojištěnců, a to nejen pro sebe, ale například i pro nahlášení svých dětí.

Elektronické komunikační nástroje VZP klientům dále umožňují ověření stavu pojištění (s možností nahlásit změnu tzv. kategorie pojištěnce), sledování přehledu plateb pojistného a v případě nedoplatku i jeho rychlé úhrady, nahlášení ztráty průkazu pojištěnce nebo přihlášení novorozence k VZP ČR, a také komfortní řešení některých dalších životních situací. Tyto služby vítají rovněž OSVČ klienti, kteří díky nim mohou snadno a rychle podat přehled OSVČ bez složitého vyplňování informací, které již VZP o klientovi eviduje. Pro většinu služeb lze využít i zjednodušenou mobilní aplikaci.

Datum vytvoření: 22/07/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Tři důvody za březnovým ponecháním cyklické kapitálové rezervy na 1,25 procenta Ze březnového záznamu za jejím ponecháním na 1,25 % stojí převážně tři důvody:&n... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Německo schválilo historický fiskální balíček. Dobrá zpráva pro českou ekonomiku Součástí fiskálního balíčků jsou tři hlavní opatření. Za prvé, investice v rozsa... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Smíšené inflační signály z výroby V průmyslu ceny meziměsíčně i meziročně poklesly o 0,1 %, ale mluvit o deflaci j... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek