Čistý zisk banky za rok 2023 dosáhl výše 5,5 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 27,1 %. Celkové provozní výnosy poklesly o 4,4 % na 17,68 miliardy korun. Čisté úrokové výnosy banky poklesly o 5,9 %, a dosáhly tak výše 13,34 miliardy korun. Pokles je způsoben primárně vyplácením vyšších úroků klientům, a to zejména na spořicích účtech. Čisté výnosy z poplatků a provizí poklesly o 8 % na 4,17 miliardy korun. Provozní náklady ve výši 8,6 miliardy korun se v meziročním srovnání snížily o 4,8 %, a to zejména díky synergiím po akvizici Equa bank a.s.
Celková aktiva banky dosáhla výše 677 miliard korun, a meziročně tak vzrostla o 12,6 %. Objem poskytnutých úvěrů klientům se oproti minulému roku zvýšil o 4,7 % na 366 miliard korun. K růstu došlo jak na straně domácností ve formě hypotečních a spotřebitelských úvěrů, tak na straně firem zejména u investičních úvěrů. Objem přijatých vkladů od klientů se meziročně zvýšil o 10,1 % na 539 miliard korun. Růst je tažen zvyšujícími se zůstatky na spořicích účtech a termínovaných vkladech, a to na straně domácností i firem.
„Myslím, že výsledky loňského roku nejlépe vystihuje fakt, že se Raiffeisenbank stala první bankou, která obhájila dvojité prvenství v obou hlavních kategoriích soutěže Hospodářských novin Visa Nejlepší banka 2023. Podruhé v řadě tak byla Raiffeisenbank vyhlášena nejlepší a zároveň klientsky nejpřívětivější bankou roku. Obhajobu vítězství ve dvou hlavních kategoriích nejobjektivnější podobné soutěže v České republice vnímám nejen jako nestranné ocenění výsledků naší dlouhodobé práce, ale především jako motivaci přinášet našim klientům ještě více a ještě lepších služeb,“ říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank.
„V polovině listopadu jsme například hned v první vlně umožnili našim klientům využívat službu Platba na kontakt. Už po dvou měsících od spuštění si zaregistrovalo svůj účet pro přijímání plateb na kontakt přes 65 tisíc z nich. Ti také odeslali přes 25 tisíc plateb a přes 20 tisíc jich přijali. Zájem splnil naše očekávání a věříme, že si tento jednoduchý způsob rychlého placení bude získávat mezi lidmi stále větší oblibu. Pozici jednoho z lídrů v digitalizaci českého bankovnictví se chystáme upevňovat a rozvíjet i nadále,“ dodává Igor Viga.