Do konce roku 2024 nabízí UniCredit na všech svých trzích ve střední a východní Evropě možnost čerpání 60 řešení s financováním v hodnotě více než 2,6 miliardy eur. Iniciativa „UniCredit pro střední a východní Evropu“ je založena na třech hlavních pilířích: financování, správě účtů a poradenství.
V loňském roce díky dohodě mezi Evropským investičním fondem (EIF), který je součástí skupiny Evropské investiční banky (EIB), a skupinou UniCredit došlo k poskytnutí dvou záruk v hodnotě 370 milionů eur na podporu investic realizovaných malými a středními podniky v sedmi zemích EU. Mezi ně patří Česká republika, Bulharsko, Chorvatsko, Maďarsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko. Prostředky jsou určeny především pro investice, které přispějí k ekologické a digitální transformaci, ale i na podporu kulturního, vzdělávacího a sociálního sektoru.
„Díky iniciativě UniCredit pro střední a východní Evropu nejenže konsolidujeme a rozšiřujeme naši základnu produktů a služeb, které jsou k dispozici živnostníkům a malým firmám, ale též umožnujeme sdílení osvědčených postupů mezi trhy ve prospěch klienta. Jde o globální iniciativu, která umožňuje výrazné přizpůsobení na lokální úrovni s konkrétními iniciativami v jednotlivých zemích, které odpovídají aktuálním potřebám a ambicím našich klientů na jednotlivých trzích. Je to jen další důkaz našeho závazku být nablízku našim klientům a komunitám v zemích, kde působíme,“ uvedla Teodora Petková, ředitelka skupiny pro střední a východní Evropu.
Zdůraznila, že banky nadále poskytují nejlepší řešení financování, aby podpořily růst klientů a rozvoj tuzemských ekonomik. UniCredit například ve střední a východní Evropě za minulý rok podpořil pomocí úvěrů v hodnotě 15 miliard eur 63 tisíc malých podniků a pomocí úvěrů v hodnotě 4 miliard eur více než 53 tisíc živnostníků.
„Prostřednictvím této iniciativy děláme pro naše klienty něco navíc, aby mohli využít více speciálních nabídek s výhodnými zárukami a podmínkami díky naší silné spolupráci s více než 25 tuzemskými a mezinárodními partnery. I nadále investujeme do našich talentů, aby mohli ještě více jako poradci podpořit naše klienty,“ dodala Petková.
UniCredit Bank v České republice a na Slovensku má ambici být skvělým partnerem pro živnostníky, malé a střední podniky. Snahou banky je dostat se za hranici běžné bankovní nabídky a poskytovat stávajícím a potenciálním klientům kompletní paletu produktů a služeb, které budou přinášet přidanou hodnotu nejen pro jejich stávající a budoucí podnikání, organický růst, odběratelsko-dodavatelský řetězec, ale i pro komunity, ve kterých působí.