„Pokud společnost dosáhne NPS vyšší než 30, obvykle to znamená, že se jí daří a má spokojené klienty. Velmi si vážím tohoto hodnocení klientů ze segmentu malých a střeních firem, kteří nás ocenili NPS ve výši 63,3 procenta. Což je na českém trhu skvělý výsledek, který potvrzuje, že v poskytování servisu a bankovních služeb jdeme správnou cestou. Zároveň je to však závazek do budoucna, protože chceme kvalitu zvyšovat a podporovat klienty v rozvoji jejich byznysu,“ komentuje výsledky Jan Novák, ředitel SME ve Sberbank.
SME klienti na spolupráci s bankou nejvíce ocenili proklientský přístup, vstřícnost a operativnost. Z hlediska produktů pak výhodné podmínky financování, které jsou připravovány klientům přímo na míru, individuální služby a flexibilní přístup. Tradičně silnou pozici má Sberbank v oblasti financování výrobních a obchodních firem, zemědělství a nově v rostoucím segmentu e-commerce, právě v SME segmentu.
NPS (Net Promoter Score) je průzkum spokojenosti mezi klienty. Na základě úrovně jejich spokojenosti s bankovními službami a pravděpodobnosti doporučení banky dalším lidem rozděluje NPS klienty do 3 kategorií – podporovatelů, pasivních klientů a odpůrců. Výsledkem průzkumu je skóre mezi -100 a 100, získané odečtením počtu odpůrců od počtu podporovatelů banky. Skóre -100 až 0 znamená potřebu zlepšení, výsledek 0 až 30 je považován za dobrý, mezi 30 až 70 za skvělý a skóre 70 až 100 znamená excelentní výsledek.